Vynecháme-li různé přípravné práce, začal závod, jako ostatně takřka pokaždé, u
nás v garáži naložením potřebných věcí do baťohů, na baťohy a do rukou tak, abychom
vše při pěším přesunu unesli, protože původní plány na použití různých rodinných
vozidel nakonec ztroskotaly, a to zejména kvůli absenci zimních pneumatik. Situaci
během nakládání zpestřovala GSM komunikace s Hansem, který se na sraz bez omluvy
nedostavil a navíc tvrdošíjně odmítal sdělit proč. Dalším zpestřením byl výlet Michala
Mukiho domů pro zapomenutou krabičku se šroubky od antény.
Cesta tramvají proběhla bez problémů, při přestupování jsme narazili na Hanse a
konečně se dozvěděli, že jeho nepřítomnost na srazu nebyla tentokrát zcela mimořádně
způsobena průjmem, ale naprosto obyčejnou časovou dezorientací. Na nádraží již čekal
Fousáč, jsa obtěžován jakýmsi týpkem somrujícím pětikorunu. Když týpkovi došlo, že ta
banda vyzbrojená různými tyčemi (rozuměj stožárem a složenou anténou) patří k objektu
jeho zájmu, rychle pochopil, že pětikoruna nebude a kvapem se dal na ústup.
Nastoupili jsme do vlaku a vyrazili. Cestu jsme si krátili vzájemným
ochutnáváním vánočního cukroví a pomlouváním Libora, který dal před vánočním
závodem přednost zimním radovánkám s jakousi Míšou. Cesta rychle utekla a kolem
17:45 jsme vystupovali v Lázních Kynžvart. Po naložení všech batohů za záda (a
v případě Remuse ještě navíc akumulátorového batohu na břicho) jsme se vydali na cestu.
Před námi bylo 380 metrů. Tedy do výšky. Do dálky asi 8 km. Cestou jsme se ještě
tradičně zastavili v Kynžvartu na náměstí, svlékli pár vrstev oblečení a hurá do kopce.
Namáhavý výstup jsme si krátili diskutováním a všem možném a Michal si navíc vydatně
ulehčoval i vypouštěním plynných - a bohužel silně aromatických - produktů svého
zažívání. A tak se hovořilo zejména o metabolismu. Po takřka nekonečném putování po
zasněžené silnici a nakonec překrásným zimním lesem jsme kolem půl deváté dorazili na
holý vrchol kopce a dali se do stavby stanů a antény. Vše šlo celkem hladce, k zatloukání
stanových a kotevních kolíků se bezvadně osvědčil Remusův vánoční dárek – vojenská
kombinace kladiva, sekery a vytahováku na hřebíky, tzv. sekeromlat. Potíže nastaly jen
při montáži anténních prvků – bylo nutno to dělat bez rukavic a navíc kvůli sněhu nebyly
vidět dírky pro šroubky. Dalším problémem bylo zvedání stožáru, jehož jednotlivé části
přimrzly k sobě a vytrvale odolávaly uvolňovacím poklepům všeho druhu. Nakonec jsme
problém zkušeně vyřešili za pomoci Hansova vařiče přeměněného na plamenomet a tak
jsme kolem jedenácté za poslechu radia Egrensis uléhali do spacáků. Většina do dvou,
Hans do tří.
Co se dělo ráno nevím, byl jsem vzbuzen v půl deváté, s tím, že se už půl hodiny
závodí a ať se chytnu papíru a koukám zapisovat. Tak jsem zapisoval a Michal a Remus
se střídali ve vysílání. Během prvního poločasu jsme uskutečnili 77 spojení, nejexotičtější
bylo do Maďarska s HA1SS, nejdál jsme se dovolali k DG3EE (442 km).
Druhý poločas se v obsluze střídali Fousáč a Hans za mého dozoru. Toho však
nebylo příliš potřeba, protože po překonání počátečního chaosu si oba si počínali docela
dobře a tak se celkový počet spojení vyšplhal na 117. Poslední hodinu závodu jsme
museli vypustit abychom mohli ještě za světla začít balit a také se stihli pokochat
pohledem na začínající inverzi, kdy se z vrchní vrstvy oblačnosti vyhouplo sluníčko a
kolem nás začaly z údolní mlhy vykukovat vršky okolních kopců. Prostě paráda.
Balení šlo celkem rychle, nečekané problémy byly jen se stožárem. Námraza
zřejmě stihla během dne roztát a zase zmrznout a tak se stožár pokryl takřka souvislou
vrstvou ledu. No a proto nešel složit a po pokusu zabalit jej za vynaložení zřejmě
nadměrné síly pak už nebylo možné jej ani opětovně rozložit. Nakonec přišel opět ke
slovu plamenomet, tentokráte sestrojený z vařiče pana Remuse.
Pak už nás čekala jen cesta dolů, čekání na vlak (nakonec jsme nečekali a byli
rádi, že jsme vlak vůbec stihli) a pak cesta domů. A pak ještě zpracování výsledků a
nakonec napsání toho článku. Tak snad zase za rok!