OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod, novinky
Činnost, Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce, schůzky
Plány
Členové
Ohlasy, ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy, Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy, Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky

Uživatel

Heslo


NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek


DatumNázev akceÚčastDokumentace
26.10.2003Mladotice - Kralovice
výlet po nepoužívané trati a k novému stožáru na vrchu Březina

2x




Účastníci: MMUKI,REMUS

Vybavení:Kenwood F7E

Již dlouhou dobu jsme plánovali výlet po již nefunkční železniční trati Mladotice-Kralovice. Ostatní měli jiné aktivity a stejně to pravé železniční jádro tvořím já a Honza. Konec října je tím pravým časem pro tento výlet, protože trať na mnoha místech již zcela pohltila příroda, a tudíž různé bujné rostlinstvo je již v období vegetačního klidu.

Začněme kupodivu od začátku. Ze soboty na neděli se měnil čas z letního na zimní. Proto jsme si mohli o hodinku přispat, být čerstvější a vyspalejší z předchozího večera, který jsme strávili na výborné akci, oslavě narozenin jedné kolegyně. A přátelé, věřte mi, jsem totiž uznávaným odborníkem na změnu času:-) Bezproblémově jsme se sešli na obvyklém místě, dorazili na nádraží a nastoupili do osobního vlaku tvořeného čtyřmi vagónky, z toho dva v kombinaci s pohonnou jednotkou. Vpředu i vzadu po jednom synchronizovaným strojvedoucím. Jeden z vagónků jsme si vybrali. Jak později vyplynulo zrovna ten, který topil, neboť lidé v druhém vlečňáku si nějak ne a ne sundat teplé bundy a čepice. Ve vlaku ještě proběhla drobná foťáková akce s dvěma slečnami. S drobným zpožděním jsme dorazili do Mladotic, startu naší cesty.

Po vystoupení z vlaku jsme se vydali směrem na Žatec, abychom se záhy odklonili směrem na východ po železnici směr Kralovice. Že jdeme správně nás utvrdily zrezivělé nevyježděné koleje a několik pražců přes těleso trati.

Z Mladotic trať drobně klesá až k železničnímu mostu přes potok. Cestou k mostu jsme potkali jedno návěstidlo, za mostem pak jednu předzvěst. K oboum vedou zachované neměděné dráty pro ovládání. Další návěstidlo jsme viděli až u Kralovic. Trať je na několika místech zanesena několikacentimetrovou vrstvou bahna, které se sem spláchlo při větších deštích z okolních polí. Také porost na trati na některých místech nepřesvědčoval, že jsme na trati ale někde v pralese. Ovšem koleje nebyly na některých místech vidět nejen z důvodu zabahnění, zatravnění, zarostlosti, ale také z prostého důvodu, že tam prostě žádné koleje nabyly.

Prostě a jednoduše je někdo ukrad. Po skoro celé dálce trati (mimo otevřený úsek u Kralovic) chyběly šrouby u držáků kolejnic. Na dvou, respektive třech místech kolejnice chyběly. Vždy to bylo místo snadno dostupné autem, z okolí těžko pozorovatelné. Kolejnice zloději někde dokonce rozřízly autogenem. Kde nešly odšroubovat, tam odvařili držáky kolejnic.

Zhruba ve třech pětinách trasy se nachází stanička Trojany. Jediné obydlené místo okolo trati, nemluvím-li o stavební buňce nedbale zapomenuté u trati v lese, v které bydlí asi bezdomovci, neboť uhlíky na ohýnku byly ještě teplé. Stanice Trojany má zarostlé dvě koleje. Také časté křížení se silnicí je organizované tak, aby autům nevznikly při přejíždění kolejí žádné potíže, prostě koleje jsou zalité asfaltem. Okolo trati se v hojné míře vyskytovali trnky, a protože již přešli první mrazy, byly docela dobré.

Těsně před kralovickým nádražím jsme namířili směr sever na kopeček Březina (573 m.n.m.), na kterém honza již dříve lokalizoval výstavbu jakéhosi vysílače. Vysílač jsem téměř hned našli. Jeho konstrukce je dost netradiční (viz fota), dost se podobá vysílači Ćeských radiokomunikací v Plzni na Košutce (tzv. raketa). Akorát tento vysílač roste z baráku a má pěkný protinámrazový deštník. Stavba nebyla ještě dokončena.

Cestu zpět jsme zvolili k blízkému olšanskému rybníku. Odtud zkratkou přes pole, kde neobyčejně foukalo, na červenou značku a po přejití silnice 205 a odpojení od červené jsem se opět dostali k stanici Trojany. Odtud jsme pokračovali přes Sechutickou hájovnu zpět na červenou značku. Ta nás zavedla až do Plas. Takže jsme dokončili takovou pomyslnou osmičku.

Zde jsme šli rovnou na nádraží. Když si chtěl Honza koupit lístek na vlak, sdělila nám nádražačka, že dnes už žádný vlak na Plzeň nepojede. Bohužel měla pravdu, ovšem jen částečně. Vlak v 17:33 skutečně zrovna 26.10 nejel. Tak nám zbývalo čekat další dvě hodiny na další, který skutečně jezdí. Proto jsme se šli podívat na autobusy. Měli jsme štěstí. Během pěti minut přijely dvě linky směřující do Plzně. Jedna z Kralovic (kloubová Karosa) a nějaký luxusní autobus na lince z Ústí. my jsme nasedli do Karosy a za 30 minut jsme byli u Gery a šli domů.

Závěrem. Doporučil bych radnímu Stelzerovi, aby podnikl stejný výlet jako my. Třeba by pozměnil některé své názory...




Nejbližší schůzky / akce ... podrobnosti
Ne 24. listopadu, celý den
2x 3x 1x
Projekt ŽelArch, 10. akce ...více
Letiště Ruzyně
Ne 08. prosince
Projekt ŽelArch, 10. akce - možný náhradní termín ...více
někde
Ne 15. prosince
PA ...více
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.