OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod
,
novinky
Činnost
,
Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce
,
schůzky
Plány
Členové
Ohlasy
,
ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy
,
Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy
,
Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky
Uživatel
Heslo
NAŠE AKCE
z let
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
nebo
všechny textově zdokumentované
či
s fotodokumentací
nebo
jen exkurze
případně
úplně všechny akce
posledních 10 schůzek
Datum
Název akce
Účast
Dokumentace
10.08.2025
Cyklo
ŽelArch
, 1. akce
Po stopách projektu Plekvar aneb z Chodovky do Plzně
2x
V 9:07 odjezd směr Ch. Planá, případně ML s
přestupem na další vlak
(nízkopodlažní vlakotramvaj GWTR) v případě některé z kratších tras.
Trasa 17 - 52 km
, domluva s účastníky na konkrétní kilometráži dle jejich možností během cesty vlakem z Plzně.
Možnost podstatného snížení
nastoupaných výškových metrů a zkrácení trasy o 8 km (Milhostov), 11 (Ovesné Kladruby) 15 (Mrázov), nebo 18 km (Teplá) dle výchozí vlakové stanice. Trasa může končit například v Konstantinkách v hospodě, či si ji můžeme prodloužit třeba přes Gutštejn do Strahova, není problém se domluvit. Cíl může být v podstatě kdekoliv od Bezdružic po Plzeň.
V úseku Teplá - Bezdružice trasa výletu v těsné blízkosti zamýšleného (viz níže) umístění trati.
Návrat až se nám bude chtít, nejpozději v 19h budeme v Plzni.
Jízda tam i zpět při základní trase vždy pouze jedním, navíc nízkopodlažním vlakem, neměl by být s přepravou kol žádný problém. Pouze ten ranní vlak může být vzhledem k atraktivitě vytížený, ale sobota by byla ještě horší.
Po cestě 2 hospody, v
Teplé
(také možnost ubytování vyčerpaných cyklistů) a
Konstantinkách
.
Cena cesty:
a) celodenní jízdné v Plzeňském kraji:
- Turistické celodenní jízdné bez MHD 140 Kč/os, 260 Kč skupina 2 dospělí + 3 děti
- Turistické celodenní jízdné včetně MHD 190 Kč/os, 360 Kč skupina 2 dospělí + 3 děti
- kolo 20,- Kč/ 4h nebo 40,- Kč/ 24h
b) jednotlivé jízdné v Plzeňském kraji:
Ráno cesta Plzeň -> ML (nehraje roli zóna 1):
- dospělý 84,- Kč, Dítě 15 - 18 let 45,- Kč,
zpáteční cesta do Plzně (s / bez zóny 001 Plzeň):
- Zóna 135 (Bezdružice - Břetislav) -> PM: 64 / 46 Kč, dítě (15-18) 35 / 23 Kč
- Zóna 128 (Strahov - Blahousty) -> PM: 54 / 36 Kč, dítě (15-18) 30 / 18 Kč
Úsek GWTR (ML - Teplá):
25,- Kč ML - Milhostov
32,- Kč ML - Ovesné Kladruby
38,- Kč ML - Mrázov
43.- ML - Teplá
+ 60,- kolo bez ohledu na km
Historicky první CykloŽelArch se uskutečnil za velmi příjemného letního počasí 10.8.2025.
Původně jsem odhadoval počet účastníků až na 5 ks, nakonec jsme však byli pouze 2 jezdci. S ohledem na "slabší jedince" bylo přichystáno i mnoho lehčích variant trasy. S ohledem na vzdálenostní ambice a finanční úsporu však nakonec byla zvolena trasa až do Plzně, jelikož to nevypadalo již na tak podstatné prodloužení nejdelší možné trasy. Což sice nakonec nebyla úplně pravda, ale akce se více než vydařila. Ale vše popořádku.
Ráno jsem úplně nestíhal, vyrážel jsem z domova až 10 minut před srazem. Nakonec jsme se s Tomášem potkali už na křižovatce u Prazdroje. Jako počáteční bod naší trasy jsme si nakonec zvolili původně plánovanou Chodovou Planou. Zážitky jsme si užili již ve vlaku. Nedělní spoj v 9:07 byl sice méně vytížený než ten sobotní, tak i tak byl poměrně plný. A jak to tak bývá, zatímco někteří jsou velice ohleduplní, jiní jsou buď sobci, nebo neskuteční blbci. Takže zatímco po příchodu na peron nám paní vlakvedoucí ochotně přidělila místa na kola, trempové nám sami od sebe vyklidili i další místo a o pár minut později dorazivší cyklista sám přišel a zajímal se, jestli nebudeme vystupovat dřív než on, aby s kolem nepřekážel, na Jižním Předměstí již byla situace úplně jiná. Dorazil totiž naprosto výstavní pár pumpičkářů, přiléhavé trikoty, nová a drahá, nicméně úplně holá elektrokola bez blatníků a o povinné výbavě vůbec nemluvím. Nejen, že neuměli ani pozdravit, ale o chvíli později začali svá kola cpát na to mé a vrchol všeho byl, když naprosto vůbec nereagovali na moji nabídku zapůjčení gumicuku, zatímco bez ostychu začali odpoutávat mé pro přepravu zajištěné kolo, aby připoutali ta svoje. Tento pohled už jsem nevydržel a šel jsem jim vysvětlit, že si nepřeji, aby jakkoliv manipulovali s mým kolem a že by třeba mohli říct, kam jedou, že možná budou vystupovat později, než my a není tedy vhodné dávat ty svá navrch. Koukali jak vyvorané myši a samozřejmě jeli až do Mariánek. Takže jsem jim řekl, ať laskavě uhnou, dal jsem své kolo od zdi pryč, ať si ty svoje opřou o stěnu a ať si s tím dělají, co chtějí. Své kolo jsem si pak připoutal sám gumicukem. Další cesta už byla naštěstí v pohodě.
V Chodové Plané se ukázalo, že mapy.cz chtějí, abychom se z nástupiště teleportovali přímo na cyklostezku a museli jsme tedy minimálně počáteční kilometry po obci trochu improvizovat, než jsme se na trasu dostali. V Dolním Kramolíně jsme navštívili bývalou stačírnu a současný vrt pramene Ilsano a o něco později i pramen HV3. Já i Tomáš jsme sice počítali s tím, že budeme muset zdolat velký kopec, ale oba jsme si chtěli tento úsek projet, jelikož jsme zde nikdy nebyli. Kopec na sebe nechal dlouho čekat, ale nakonec jsme ho zdolali. Paradoxně horší byl následný úsek z kopce, jelikož silnice byla záplatovaná tak příšerným způsobem, že po běžné lesní cestě se jede podstatně lépe. Před obcí Teplá jsme ještě vyzkoušeli pramen Oriona a v Teplé jsme se již těšili již jednou vyzkoušenou hospodu U nádraží. Nezklamala ani tentokrát a o hodinu později jsme pokračovali směr Křepkovická kyselka, památník leteckého neštěstí (pilot byl vůl) a po cestě jsme zastavovali na místech, kudy by v budoucnu mohla vést trať Teplá - Bezdružice.
U Horních Polžic jsme se od imaginární železniční tratě oddělili a objeli si po cyklostezce Ovčí vrch, což byl velice dobrý počin, jelikož cyklostezka kolem kopce je opravdu pěkná. Na Krasíkově jsme nebyli, ale pokračovali jsme k obci Čeliv, kde se mi podařilo urvat kryt středového převodu. Pokračovali jsme dále po lázeňských cyklostezkách až na náměstí v Konstantinkách. Tady muselo dojít operativně ke změně původního plánu, jelikož v plánované druhé hospodě právě zavírali. Vyhodnotili jsme situaci tak, že to je ideální příležitost vyzkoušet nové občerstvení nedaleko Gutštejna a tak jsme pokračovali dále. Bylo to velmi moudré rozhodnutí, jelikož nové občerstvení se ukázalo jako spolehlivé a více než uspokojující.
Dál už nás čekal sjezd pod Šipín, kopec nahoru na Šipín a pomalu pokračovat na Pernarec. Čekalo nás překonat ještě jednou údolí potoka a dále jsme pokračovali směr Luhov. Jelikož to vypadalo, že dám do zdolání 100 km bude chybět možné 8 km, zvažovali jsme zajížďku do Líšťan, což jsme nakonec zavrhli. Stejně tak jsme zavrhli cestu na Chotíkov a pokračovali směrem na Touškov. K obci jsme se přibližovali tak rychle, že auta za námi již neměli potřebu nás předjet a místní radar hlásil, že mají zpomalit.
Dorazili jsme na koupališti v Malesicích na poslední občerstvovací zastávku. U Křimic jsme vyzkoušeli dvě poměrně nové cesty podél křimického Náhonu. Údolím může kolem zoologické zahrady jsme se nakonec dostali až k Privamedu, kde se naše cesty rozdělily.
Celkový časový rozsah: 10,5h (8.45 - 19.15)
Zvolená trasa: Ch. Planá - Teplá - Konstantinky - Pernarec - Malesice
Délka výletu: 95 + 6 km
Čas na výlet: 9 h
Ujetý čas: 5,5h
Nachozeno: cca 9.505 kroků, najeto 101 km
Maximální rychlost: 60,4 km/h
Průměrná rychlost: 18,5 km/h
Počet občerstvovacích stanic: 3
Počet nastoupaných metrů: 734
Pro OK1OTM sepsal dne 15.08.2025 a fotky vložil 9.9.2025
Petr OK1PSM.
Realizace železničního spojení Plzeň - Karlovy Vary (projekt PLEKVAR)
Historie záměru přímého železničního spojení Plzně a Karlových Varů
Wikipedie:
Železniční trať Bezdružice–Teplá
2009 ČT24:
Plánovaná trať z Teplé do Bezdružic má územně-technickou studii
2014 diplomová práce na téma
Modelování technologického a přepravního významu nerealizovaných tratí a určení tratí k potenciální realizaci
2017 Železničář:
Bezdružice s Teplou čekají na lepší spojení
2021 iDnes.cz:
Vlakové spojení Teplé s Bezdružicemi je i po sto letech jen na papíru
2024 OK1OTM:
Projekt ŽelArch, 12. akce_NeŽelArch aneb Po stopách projektu Plekvar
Nejbližší schůzky / akce
... podrobnosti
Ne 14. prosince, celý den
3x
ObčasnéTuristickéMomenty
, 17. akce
Z Pramenů do Mariánských Lázní
...více
CHKO SL
AKCE SE USKUTEČNÍ
Ne 21. prosince, celý den
1x
ObčasnéTuristickéMomenty
, 18. akce + PA Vlčtejn 522 m aneb
přes Španělsko do Blovic
...více
Vlčtejn - Španělsko - Rohatá skála - Blovice
Út 23. prosince, beze spěchu
ObčasnéTuristickéMomenty
, 19. akce
Za chvilkou klidu do přírody
...více
Losiná - Radyně - Plzenec
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu?
Zaregistrujte se
.