OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod, novinky
Činnost, Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce, schůzky
Plány
Členové
Ohlasy, ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy, Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy, Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky

Uživatel

Heslo


NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek


DatumNázev akceÚčastDokumentace
24.11.2024Projekt ŽelArch, 10. akce - trať přeťatá ranvejí letiště Ruzyně
3x


Sraz v 8:05 v dolní hale hl.n.
Odjezd do Středokluk R 759 v 8:21 s přestupem v Berouně, Rudné a Hostivicích, příjezd v 10:49.

Tentokrát budeme nejedním vláčkem objíždět Prahu, projedeme současnou přeložku trati a pěšky projdeme části původní trati ještě nepohlcené ruzyňským letištěm. Návrat nějak a někdy z Hostivic, je tam zámek, restaurace, ptačí rezervace s pozorovatelnou atd., ještě to nějak dovymyslím. Trasa pod 10 km. Po cestě je také pár kešek.

Předchozí výlety po zaniklých tratích si můžete prohlédnout zde, ať víte, do čeho se ženete.


Další z výletů po zaniklých tratích nás tentokrát zavedl na okraj Prahy. Moc se to neví, ale při rozšiřování letiště Ruzyně musela jedna trať ustoupit prodloužení ranveje. A právě na tu jsme se jeli podívat. Čekala nás cesta rychlíkem do Berouna, dále novým RegioFoxem do Rudné (v mezičase odlovena keška), naprosto plnou (pouze my) 810 do Hostivic a další 810 (opět plnou) do Středokluk. Již před příjezdem do Hostivic jsme z okna pozorovali místa, kde by měly být zbytky původní trati a něco z toho jsme opravdu viděli. Zajímavé byly i stanice v okolí obce Dobrovíz, vzálené od sebe díky relativně nově vložené zastávce Dobrovíz - Amazon 500 a 600m. Před naší cílovou stanicí byla vidět původní kolej, dnes využívaná jako vlečka pro závoz paliva. Také se těsně před výstupem objevila v informačním systému 810 informace, že dál je stejně výluka a vlak zde končí. Do té doby se o výluce nikdo informovat neobtěžoval.

Paní výpravčí se nás ptala dokonce 2x, jestli budeme pokračovat dál NAD, snad aby nebylo tak trapné, že autobus pojede prázdný. My však již pěšky pokračovali od nádraží k nejbližšímu přejezdu, kde jsme se napojili na původní trať Středokluky – Hostivice, dnes vlečku pro zásobování letiště palivem a betonárku. Zásobování letiště jsme museli obejít a zřejmě jsme to samé měli učinit i u betonárky. Napřed totiž plot nikde nebyl a tak jsme se vrátili do kolejiště. Pak se plot najednou objevil z obou stran a náhle jsme procházeli betonárkou, což se nelíbilo ostraze areálu. A tak jsme se museli kousek vrátit a pokračovat po hraně pole. Za betonárkou jsme se vrátili již podruhé do kolejiště a tentokrát jsme po kolejích došli až k plotu letiště. Ten jsme velmi dlouho obcházeli a museli dávat pozor na občasné žiletkové ploty a někteří z nás na prevenci před vymknutím kotníku, jelikož se rozhodně nejednalo o asfaltový chodníček.

Vybaveni radiostanicí naladěnou přímo na věž a FlightRadarem jsme měli dokonalý přehled, co kdy poletí a přistane. Minuli jsme západní okraj Prahy vyznačený betonovým patníkem a začátek ranveje. Zde jsme si udělali i několik fotek právě vzlétajících letadýlek. Občas kolem projel nás ignorující „Ptáčník 2“, nebo jak bylo honosně psáno na autě „Bird control“. Od začátku ranveje jsme pak z pěšiny přešli na normální polní cestu, kde už se dalo normálně jít.

Navázali jsme druhý konec zaniklé tratě, zatím po ní kromě remízku mezi poli nebylo ani památky. Most přes dálnici v D6 v místě původního tělesa byl prý zbudován pro potřeby zeměldělců. Je teda zvláštní, že leží přesně v tělese dráhy, ale rád bych viděl vláček, který by po něm jezdil, jelikož byl podstatně výš, než okolní terén. Za dálnicí jsme opět pokračovali podél remízku, až jsme došli k současné přeložce tratě Hostivice – Středokluky, po které jsme ráno jeli vlakem. Za tratí byla patrná původní propojka Středokluky – Rudná, již však dosti zarostlá nálety. Přešli jsme tedy funkční trať a vyhoupli se na tu již nefunkční. Po pár metrech bylo jasné, že bude daleko lepší jít po souběžné pěšině březovým hájem. Tam jsme se dlouho nezdrželi, ačkoliv se o to jeden majitel volně pobíhajícího „štěněte“ usilovně snažil a pokud jsme chtěli vidět již nepoužívaný most shora, museli jsme opět na násep.

Na mostě jsme zjistili, že sice ráno v shlédnutém prezentačním videu měli pravdu, že je jedno zábradlí vyměněné a druhé ne, ale už si nevšimli, že se jako ocelové pouze tváří. Dál jsme nevěděli, kudy jít a nakonec jsme pokračovali po tělese dál. Čekal nás nejhůře průchozí úsek, občas navíc zarostlý šípkem či ostružinami. Za závěrečný pohled na „ železniční objížďku“ v podobě odinstalace výhybky z funkční trati Rudná – Hostivice na tento již nevyužívaný úsek to však rozhodně stálo. Výhybka je pohozená hned vedle tratě a v místě jejího původního osazení je snížená rychlost a prudké vybočení na trať do Hostivic.

Po této zajímavosti jsem se již ocitli u zastávky Hostivice – u hřbitova a rozhodovali se, co dál. Můj návrh na procházku po místní PR byl zamítnut s tím, že prioritní je cesta do Plzně. Jelikož vlak jel až ta 1,5h, vydali jsme se podél hlavní silnice do centra s tím, že se pokusíme najít hospodu a skončíme na nádraží v Hostivicích. Někdo však odmítl dát 20 kč za popovezení se do centra obce busem a tak nám po příchodu do centra již moc času nezbývalo. Naštěstí se objevil kebab, kde byl občerstven i pes Rex a v cíli jsme narazili ještě na putyku u nádraží. Domů nám to trvalo opět asi 2h s přestupem v Rudné a Berouně, ale v 18.45 jsme byli v Plzni.

Celkový časový rozsah: --
Délka výletu: --
Čas na výlet: -- h
Nachozeno: cca -- kroků

Dne 25., 27. a 30.11.2024 sepsal pro OK1OTM
Petr OK1PSM


Nejbližší schůzky / akce ... podrobnosti
Ne 29. prosince, celý týden
4x 1x
Sváteční NeŽelArchový (organizovaný) pochod od lokálky k Úteráku ...více
Blahousty - Trpísty
AKCE SE USKUTEČNÍ
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.