OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod
,
novinky
Činnost
,
Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce
,
schůzky
Plány
Členové
Ohlasy
,
ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy
,
Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy
,
Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky
Uživatel
Heslo
NAŠE AKCE
z let
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
nebo
všechny textově zdokumentované
či
s fotodokumentací
nebo
jen exkurze
případně
úplně všechny akce
posledních 10 schůzek
Datum
Název akce
Účast
Dokumentace
24.11.2024
Projekt ŽelArch, 10. akce - trať přeťatá ranvejí letiště Ruzyně
3x
Sraz v 8:05 v dolní hale hl.n.
Odjezd do Středokluk R 759 v 8:21 s přestupem v Berouně, Rudné a Hostivicích, příjezd v 10:49.
Tentokrát budeme nejedním vláčkem objíždět Prahu, projedeme současnou přeložku trati a pěšky projdeme
části původní trati ještě nepohlcené ruzyňským letištěm
. Návrat nějak a někdy z Hostivic, je tam zámek, restaurace, ptačí rezervace s pozorovatelnou atd., ještě to nějak dovymyslím.
Trasa pod 10 km
. Po cestě je také pár kešek.
Předchozí
výlety po zaniklých tratích si můžete prohlédnout zde, ať víte, do čeho se ženete.
Další z výletů po zaniklých tratích nás tentokrát zavedl na okraj Prahy. Moc se to neví, ale při rozšiřování letiště Ruzyně musela jedna trať ustoupit prodloužení ranveje. A právě na tu jsme se jeli podívat. Čekala nás cesta rychlíkem do Berouna, dále novým RegioFoxem do Rudné (v mezičase odlovena keška), naprosto plnou (pouze my) 810 do Hostivic a další 810 (opět plnou) do Středokluk. Již před příjezdem do Hostivic jsme z okna pozorovali místa, kde by měly být zbytky původní trati a něco z toho jsme opravdu viděli. Zajímavé byly i stanice v okolí obce Dobrovíz, vzálené od sebe díky relativně nově vložené zastávce Dobrovíz - Amazon 500 a 600m. Před naší cílovou stanicí byla vidět původní kolej, dnes využívaná jako vlečka pro závoz paliva. Také se těsně před výstupem objevila v informačním systému 810 informace, že dál je stejně výluka a vlak zde končí. Do té doby se o výluce nikdo informovat neobtěžoval.
Paní výpravčí se nás ptala dokonce 2x, jestli budeme pokračovat dál NAD, snad aby nebylo tak trapné, že autobus pojede prázdný. My však již pěšky pokračovali od nádraží k nejbližšímu přejezdu, kde jsme se napojili na původní trať Středokluky – Hostivice, dnes vlečku pro zásobování letiště palivem a betonárku. Zásobování letiště jsme museli obejít a zřejmě jsme to samé měli učinit i u betonárky. Napřed totiž plot nikde nebyl a tak jsme se vrátili do kolejiště. Pak se plot najednou objevil z obou stran a náhle jsme procházeli betonárkou, což se nelíbilo ostraze areálu. A tak jsme se museli kousek vrátit a pokračovat po hraně pole. Za betonárkou jsme se vrátili již podruhé do kolejiště a tentokrát jsme po kolejích došli až k plotu letiště. Ten jsme velmi dlouho obcházeli a museli dávat pozor na občasné žiletkové ploty a někteří z nás na prevenci před vymknutím kotníku, jelikož se rozhodně nejednalo o asfaltový chodníček.
Vybaveni radiostanicí naladěnou přímo na věž a FlightRadarem jsme měli dokonalý přehled, co kdy poletí a přistane. Minuli jsme západní okraj Prahy vyznačený betonovým patníkem a začátek ranveje. Zde jsme si udělali i několik fotek právě vzlétajících letadýlek. Občas kolem projel nás ignorující „Ptáčník 2“, nebo jak bylo honosně psáno na autě „Bird control“. Od začátku ranveje jsme pak z pěšiny přešli na normální polní cestu, kde už se dalo normálně jít.
Navázali jsme druhý konec zaniklé tratě, zatím po ní kromě remízku mezi poli nebylo ani památky. Most přes dálnici v D6 v místě původního tělesa byl prý zbudován pro potřeby zeměldělců. Je teda zvláštní, že leží přesně v tělese dráhy, ale rád bych viděl vláček, který by po něm jezdil, jelikož byl podstatně výš, než okolní terén. Za dálnicí jsme opět pokračovali podél remízku, až jsme došli k současné přeložce tratě Hostivice – Středokluky, po které jsme ráno jeli vlakem. Za tratí byla patrná původní propojka Středokluky – Rudná, již však dosti zarostlá nálety. Přešli jsme tedy funkční trať a vyhoupli se na tu již nefunkční. Po pár metrech bylo jasné, že bude daleko lepší jít po souběžné pěšině březovým hájem. Tam jsme se dlouho nezdrželi, ačkoliv se o to jeden majitel volně pobíhajícího „štěněte“ usilovně snažil a pokud jsme chtěli vidět již nepoužívaný most shora, museli jsme opět na násep.
Na mostě jsme zjistili, že sice ráno v shlédnutém prezentačním videu měli pravdu, že je jedno zábradlí vyměněné a druhé ne, ale už si nevšimli, že se jako ocelové pouze tváří. Dál jsme nevěděli, kudy jít a nakonec jsme pokračovali po tělese dál. Čekal nás nejhůře průchozí úsek, občas navíc zarostlý šípkem či ostružinami. Za závěrečný pohled na „ železniční objížďku“ v podobě odinstalace výhybky z funkční trati Rudná – Hostivice na tento již nevyužívaný úsek to však rozhodně stálo. Výhybka je pohozená hned vedle tratě a v místě jejího původního osazení je snížená rychlost a prudké vybočení na trať do Hostivic.
Po této zajímavosti jsem se již ocitli u zastávky Hostivice – u hřbitova a rozhodovali se, co dál. Můj návrh na procházku po místní PR byl zamítnut s tím, že prioritní je cesta do Plzně. Jelikož vlak jel až ta 1,5h, vydali jsme se podél hlavní silnice do centra s tím, že se pokusíme najít hospodu a skončíme na nádraží v Hostivicích. Někdo však odmítl dát 20 kč za popovezení se do centra obce busem a tak nám po příchodu do centra již moc času nezbývalo. Naštěstí se objevil kebab, kde byl občerstven i pes Rex a v cíli jsme narazili ještě na putyku u nádraží. Domů nám to trvalo opět asi 2h s přestupem v Rudné a Berouně, ale v 18.45 jsme byli v Plzni.
Celkový časový rozsah: --
Délka výletu: --
Čas na výlet: -- h
Nachozeno: cca -- kroků
Dne 25., 27. a 30.11.2024 sepsal pro OK1OTM
Petr OK1PSM
Nejbližší schůzky / akce
... podrobnosti
Ne 29. prosince, celý týden
4x
1x
Sváteční NeŽelArchový (organizovaný) pochod od lokálky k Úteráku
...více
Blahousty - Trpísty
AKCE SE USKUTEČNÍ
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu?
Zaregistrujte se
.