OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod, novinky
Činnost, Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce, schůzky
Plány
Členové
Ohlasy, ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy, Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy, Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky

Uživatel

Heslo


NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek


DatumNázev akceÚčastDokumentace
02.11.2024ŽelArch neofiko - organizovaný pochod podél nesjízdné trati Kralovice - Mladotice
3x


Plán:
Oficiální pochod organizovaný spolkem Místní dráha Rakovník - Mladotice. Start v žst. Kralovice 10-12h. Každý účastník obdrží mapu s popisem 13 km trasy, v Trojanech bývá opékání buřtů (doporučuji raději vzít s sebou vlastní) a cíl bývá v hospodě v Mladoticích. Návrat velmi pravděpodobně Os 7613 (16.49 Mladotice, 17:31 Bolevec, 17:39 Plzeň hl.n.). Po cestě bude čas i na kešky, houby apod.

Sraz v 9.05 na Sadech 35, nebo v busu 321 směr Kralovice a Rakovník.
Předchozí výlety po zaniklých tratích si můžete prohlédnout zde, ať víte, do čeho se ženete.




Během plánování předchozí ŽelArchové akce, která částečně zasahovala i do této trati, mi náhodou napadlo podívat se, jestli k této trati nebude náhodou brzy či již neproběhl každoroční turistický pochod podél vyloučeného úseku Kralovice - Mladotice. A úplně náhodou jsem zjistil, že letošní ročník pochodu teprve bude. A tak jsem si řekl, že bych mohl taky jednou nechat plánování výletu na někom jiném a že se nám tato akce náramně hodí tématikou.

Sraz byl opět na Sadech Pětatřicátníků před odjezdem autobusu směr Rakovník, případně až přímo v něm. S Pavlem jsme se stejně potkali už v autobusu na Sady a Tomáš přistupoval do již značně plného autobusu v Třemošné. Ukázalo se totiž, že o akci je patrně velký zájem. Už při našem nastupování mi řidič varoval, že náš pes je poslední, kterého bere. V Třemošné ještě udělal výjimku, ale v Kaznějově už další dva psi měli smůlu. Přesto všechno, že autobus byl poměrně plný a psů zde bylo taky velké množství, nenastal žádný incident ani ze strany cestujících psů, ani nikoho jiného.

V Kralovicích nebylo třeba udávat směr, protože většina cestujících se vydala směrem k nádraží. Když jsme tam došli i my a to jako v podstatě poslední z autobusu, bylo možná 15-20 minut po začátku oficiálního startu. Nicméně účast byla tentokrát tak vysoká, že organizátorům došly startovací lístky. Nám to nevadilo, tak jsme si pouze udělali fotku a tak nějak jsme se vydali podél trati.

Hned za stanici Kralovice je železniční přejezd přes silnici na Rakovník a trať končí za přejezdem asi po 100-150 m. Občas je však tento úsek ještě používán, většinou při obratu lokomotivy a její přemístění na jinou kolej. Následovalo koncové návěstidlo a hned za ním si někdo udělal ohniště. Pokračovali jsme dál a všimli jsme si, že jsou některé novostavby velmi blízko trati a že v jednom případě dokonce majitel pozemku ukrajuje z náspu, aby měl rovný a širší dvorek. Pokud se zde někdy provoz obnoví alespoň do Týnice, rád bych byl u toho, až se tyto problémy s blízkými pozemky budou řešit, protože to bude určitě nepochybně sranda.

Došli jsme na konec Kralovic do míst, kde silnice na Mariánskou Týnici křižuje trať. A samozřejmě při rekonstrukci této silnice už se zde přejezd neudělal vůbec. Prošli jsme i úsek tratě kolem Sportkempu, který jsem zatím vždycky obešel cestou skrze viadukt, který jsme také přecházeli. Brzy jsme museli na pole, jelikož hustota náletových dřevin zvítězila.

Udělali jsme si pauzu na imaginární vlakové zastávce Mariánská Týnice, která je takovým snem spolku pořádajícího dnešní pochod. Místní keška sice tvrdí něco úplně jiného, ale není to pravda, zde zastávka nikdy nebyla. Po dodržení pitného režimu jsme se vydali dál podél trati směr zastávka Trojany. Docela se nám i dařilo držet se buď přímo v tělese nebo těsně při něm, ačkoliv náletová vegetace se občas snažila vytlačit nás úplně pryč.

V lese se před námi najednou objevila zastávka Trojany a tak byla možnost odlovení kešky v dutém pražci, které jsme si při návštěvě cca před třemi týdny nevšimli, ačkoliv jsme dva metry od ní opékali buřty. Přesunuli jsme se pak na křižovatku u přejezdu, kde byla tradičně kontrola a opékání buřtů v rámci pochodu. Pes Rex musel být uvázán v křoví a ačkoliv velmi dobře splynul s podzimním listím, dával o sobě vědět, abychom na něj nezapomněli.

Po občerstvení jsme pokračovali kousek k hájovně a opět k lesní studně, kde jsme také posledně zapomněli na kešku. Za studnou jsme pak došli k blízkému přejezdu a tentokrát se nedali odradit bujnou vegetací, ale podél tratě pokračovali dál. V jednu chvíli však měla nad námi vegetace takovou převahu, že jsme se museli vzdálit natolik, až jsme ztratili správný směr. Cestu jsme si však zpříjemňovali sběrem hub, takže ani nesprávný směr nepřišel nazmar. Jižně od Trojan se nám podařilo napojit se zpět přímo na těleso dráhy. Přejezd 1768 je podstatně blíž k obci Trojany než současná zastávka, od středu obce nějakých 300 m. V době vzniku dráhy bylo určitě zapotřebí, aby dopravna s více kolejemi stála až nahoře na kopci a na rovině. Nicméně v případě obnovení dráhy by bylo určitě lepší zbudovat jednokolejnou zastávku právě zde. K současné dopravně uprostřed lesa to totiž není z žádné obce blíž než 2,5 km, což je vopruz.

Došli jsme po trati až ke křížení se silnicí 201 a po asfaltu pokračovali směr Mladotice. Udělali jsme si u silnice krátkou občerstvovací pauzu a pak pokračovali ještě kousek po silnici 201, ale jen k odbočce na Řemešín. Odbočka sice končí v blízké obci, to však neznamená, že silnice nemůže být 50 m od křižovatky vybavena zaasfaltovaným přejezdem P1770. O tomto jsem přejezdu jsem dodnes nevěděl. Pokračovali jsme zkratkou skrze les, vyhnuli se opakovanému křížení tratě se silnicí 201 a přišli rovnou k přejezdu P1775. Stmívalo se a my se pomalu blížili k Mladotickému potoku a tedy i k největší atrakci tratě, mostu přes tento potok. U mostu je navíc také patrné původní těleso z roku 1872, které po povodích ve stejném roce nebylo nakonec nikdy pro dráhu použito. Na louce u potoka jsme se rozdělili, já pokračoval po louce podél potoka k mostu, kdežto kluci se vydali opět na násep, že si přejdou most. Udělali jsme u mostu pár fotek. Já po louce se psem a kluci nahoře po trati, došli jsme pomalu do obce Mladotice na nádraží, kde jsme se potkali na prvním přejezdu. Vlak v 19:49 nám ujel asi o 40 minut, ale to nám nevadilo. Zašli jsme do hospody pod vlakovou stanicí, která byla cíl dnešního pochodu. Hospoda byla poměrně plná. A to prý ten největší dav odjel autobusem na Kralovice, Rakovník a Cazl, či již zmíněným vlakem. Měli jsme spoustu času se občerstvit, i prohodit pár slov s organizátory pochodu a v 18:49 jsme odjeli do Plzně novým RegioFoxem.

Celkový časový rozsah: 10:25 - 17.35 (09.15 - 19:30)
Délka výletu: 13 km
Čas na výlet: 7 h
Nachozeno: cca 25000 kroků

Fotky vloženy, jejich popisy a drobné úpravy zápisu provedeny 27.11.2024.
Dne 28. a 30.11.2024 sepsal pro OK1OTM
Petr OK1PSM



Wikipedie: Železniční trať Rakovník–Mladotice
Facebook: Spolek MDRM
2001.01.06 Rakovnický deník: Na železniční trati spojující Rakovnicko a Plzeňsko je výluka. Už 23 let
2007.09.20 Vlaky.net: 10 let bez provozu - trať č. 162 úsek Kralovice u Rakovníka – Mladotice
2011.07.19 ČRo Plzeň: Kralovice a Mladotice si přejí zachování železniční trati
2015.10.16 ČRo Plzeň: Za obnovu trati Mladotice - Kralovice bojují obce peticí
2018.01.06 Zdopravy.cz: Přehledně: Co dál s osmi mrtvými lokálkami? Mladotice chtějí zarostlou trať obnovit
2019.10 Zaniklé tratě: Nad Mladotickou dráhou stát zlomil hůl, zloději bohužel ne
2021.03.21 cesty.online: Po bývalé trati z Kralovic do Mladotic
2021.11.12 Cestujeme s Obzorem: Umrtvování osobní železniční dopravy na trati Rakovník - Kralovice
2023.07.29 iDnes.cz: VIDEO: Mladotice usilují o obnovu dvacet let opuštěné železniční tratě
2023.07.29 Zdopravy.cz: Na lokálku z Rakovníka do Kralovic se má vrátit celoroční provoz
2023.12.08 Plzeňský deník: Lokálka Kralovice - Rakovník obnovuje provoz. Zatím jen o víkendech
2024.02.13 médium.cz: Zanedbaná trať Mladotice – Kralovice: Správa železnic a 30 let ignorace

Nejbližší schůzky / akce ... podrobnosti
Pá 06. prosince, 17:00
Prázdninová schůzka ...více
ZČU/FEL EK704
Ne 08. prosince
Projekt ŽelArch, 10. akce - možný náhradní termín ...více
někde
Ne 15. prosince
PA ...více
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.
   
Error: Adif_Parser Already Initialized or No in ADIF File