OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod
,
novinky
Činnost
,
Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce
,
schůzky
Plány
Členové
Ohlasy
,
ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy
,
Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy
,
Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky
Uživatel
Heslo
NAŠE AKCE
z let
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
nebo
všechny textově zdokumentované
či
s fotodokumentací
nebo
jen exkurze
případně
úplně všechny akce
posledních 10 schůzek
Datum
Název akce
Účast
Dokumentace
25.08.2024
Projekt ŽelArch, 6. akce - Kozí dráha, 2. část
3x
V rámci již šestého podobně orientovaného výletu si projdeme zatím stále nesjízdný úsek
Unčín - Oldřichov u Duchcova
, tedy cca 15 km po postupně obnovované trati č. 132 Děčín – Oldřichov u Duchcova.
Sraz, odjezd a návrat jako posledně, tedy v 5:50 v dolní hale hl.n.,
odjezd v 6:07
směr Most a návrat nejpozději ve 21:52.
Jízdné v Pl.kraji (IDPK)
)
Turistické celodenní jízdné:
- bez MHD 140 Kč/os, 260 Kč skupina 2 dospělí + 3 děti
- včetně MHD 190 Kč/os, 360 Kč skupina 2 dospělí + 3 děti
Jízdné v Ústeckém kraji (DÚK)
), lze koupit až ve vlaku:
Základní celodenní jízdenka - 170 Kč
Zlevněná celodenní jízdenka - 85 Kč
1+2 (pro 1 osobu bez omezení věku a max. dvě děti od 6 do dovršení 15 let) za 210 Kč
2+4 (pro 2 osoby bez omezení věku a maximálně 4 děti od 6 do dovršení 15 let) za 290 Kč
5 (pro max. 5 osob bez určení věku) za 430 Kč
Celodenní jízdné pro 1 dospělou osobu je do 350 Kč.
Předchozí
výlety po zaniklých tratích si můžete prohlédnout zde, ať víte, do čeho se ženete.
Informace k trati samotné:
2005 a později: Údržba trati je dlouhodobě podinvestovaná, stav se zhoršuje, rychlost se zpomaluje. Kraji bylo doporučeno objednat autobusy. Kraj tedy objednal autobusy. Po drobném sesuvu na trati byl na ní nakonec zastaven provoz úplně, jelikož prý byla málo využívaná (protože bylo doporučeno kraji objednat autobusy) a přece se nevyplatí do ní investovat, tudíž oprava ani nezačala.
2008.08.31 ČT24:
Kozí dráha nemá stále vyhráno
2011.12.30 ČT24:
Kozí dráha možná zanikne úplně, na údržbu nejsou peníze
2013.12.10 ČT24:
Ožijí Kozí či Švestková dráha? Kraj o tom přemýšlí, zlevní-li autobusy
2017.03.25 Děčínský deník.cz:
Kozí dráha letos nevyjede. Problémy má i trať na Moldavu
2017.12.12 Ústecký deník.cz:
Kozí dráha zarůstá. Pravidelné vlaky na ní nejezdí už deset let
2019.09.08 Zdopravy.cz:
Telnice testuje Kozí dráhu: Na duben si objednala vlaky u KŽC Doprava
2019.12.10 Zdopravy.cz:
Dopravce chce vrátit vlaky na Kozí dráhu, správce trati se tomu brání
2020.01.30 Zdopravy.cz:
Kozí dráha: Drážní úřad nepřímo kárá SŽ, ta zpracuje záměr projektu
2020.02.27 Děčínský deník:
Spr.žel. se vrhla na Kozí dráhu. Kácí nálety v úseku Telnice – Oldřichov
2021.03.25 Děčínský deník.cz:
Ožije! Na Kozí dráhu mezi Děčínem a Telnicí by měly letos vyjet vlaky
2021.03.28 ČT24:
Na Kozí dráhu se vrátí vlaky, v létě dovezou turisty do krušnohorské Telnice
2021.03.29 Děčínský deník.cz:
Na Kozí dráhu by měly letos vyjet vlaky, do trati je třeba dát 50 milionů
2021.04.24 Zdopravy.cz:
Ústecký kraj: na Kozí dráhu se mohou vrátit vlaky
2021.05.26 Zdopravy:
Správa cyklostezek. SŽ nabídne Ústeckému kraji proměnu Kozí dráhy
2021.06.05 Děčínský deník:
Kraj objednal vlaky na Kozí dráhu, mohly by vyjet na podzim
2021.08.12 Deník:
Kozí dráha je o krok blíže vlakům. Ministerstvo schválilo její opravu
2021.08.12 Děčínský deník:
Kozí dráha je o krok blíže vlakům, ministerstvo schválilo opravu
2021.08.13 iDnes.cz:
Obnova KD je odsouhlasena, opraví se úsek z Děčína do Telnice
2021.09.25 iDnes.cz:
Začíná oprava známé Kozí dráhy, vlaky se na část trati vrátí v dubnu
2022.03.25 Rozhlas.cz:
Po sedmi letech se na KD vracejí turistické. Jezdit budou v úseku Děčín – Telnice
2022.03.26 Ústecký deník:
Kozí dráha se s velkou slávou rozjela. Davy ji vítaly od Děčína až po Telnici
2022.02.02 Děčínský deník.cz:
Vlaky se po dlouhé pauze vrací na Kozí dráhu. Víme, kdy vyjede první
2022.03.26 Deník.cz:
OBRAZEM: Kozí dráha se rozjela. Slavnostní otevření přilákalo stovky zájemců
2022.06.25 Zdopravy.cz:
SŽ zbourala nádražní budovu v Bynově, zájem o ni měli nájemníci
2022.03.25 Zdopravy.cz:
Návrat pravidelné dopravy po 14 letech. Osobní vlaky vyjedou na Kozí dráhu
2023.02.08 Teplický deník.cz:
KD do Jeníkova ani letos fungovat nebude. Oprava by stála 343 milionů
2023.02.23 ČT24:
Kraj chce oživit celou podkrušnohorskou KD, objednal na ni vlaky. SŽ ale dál odmítá její opravu
2023.04.18 Zdopravy.cz:
ČD Cargo chce na Kozí dráhu, naložené vozy na ni zatím nesmí
2024.02.02 Děčínský deník:
Centrální komise opravu KD do Krupky neschválila, začne se s ní i tak
2024.03.30 Děčínský deník:
Kozí dráha mezi Děčínem a Telnicí zase jezdí. Víme, kdy se můžete svézt
2024.04.10 Děčínský deník:
Jedna jízdenka na Kozině vyjde kraj na 320 korun, loni se svezlo 10 tisíc lidí
2024.05.01 Zdopravy.cz:
Ústecký kraj: Stát schválil provoz Kozí dráhy až do Krupky
2024.05.02 Zdopravy.cz:
Pojedou vlaky až do Krupky? Krajští politici tvrdí, že stát souhlasí s opravou, ministerstvo to odmítlo
2024.05.04 Zdopravy.cz:
S opravou Kozí dráhy až do Krupky počítáme, potvrdila Správa železnic
2024.07.20 Zdopravy.cz:
Potvrzeno: Vlaky na Kozí dráze začnou jezdit až do Krupky...
Wikipedie:
Železniční trať Děčín – Oldřichov u Duchcova
Zdopravy.cz:
Všechny články k této trati dotyčného webu
Tak jako v předchozích případech odjezd prvním rychlíkem směr Most. Tam jsme tentokrát nedojeli, protože jsme přestupovali asi o jednu zastávku dříve. Dalším vlakem jsme dojeli do Teplic, kde se nám podařilo v klidu stihnout autobus směr Unčín. Vystoupili jsme nakonec od zastávku dříve, to jsme museli odhadnout protože autobus nehlásil stanice, v blízké restauraci U Václava totiž právě otevírali, takže jsme tam rovnou zašli na oběd. Kuchař byl sice zdravotně indisporován, ale nakonec objednávka dopadla dobře. Po jídle jsme se vydali k památné Lípě v unčíně prohlédli se i něco co měla být Studánka, ale spíš to vypadalo jako část kanalizace. Vydali jsme se směrem do kopce, abychom se napojili na trať mezi unčínem a chlumcem u Chabařovic. Když jsme k Trati došli, byli jsme velmi překvapení. Na trati se aktivně pracovalo, kolejiště byl povolené, v dáli se proháněl po kolejích i bagr. Chvíli jsme pozorovali, jak se bagr snaží upravit si provizorní Most tak aby po něm mohl přejet a pak jsme se vydali na opačnou stranu po těle se Trati. Brzy jsme došli do zastávky unčím, která je stále v poměrně dobrém stavu, jelikož je obydlená. Během cesty jsme si prohlíželi hromádky povolených matiček a kusy gum válející se v okolí patřících mezi pražec a kolejnici. Zřejmě probíhala výměna obojího. Než jsme stihli dojít do zastávky Bohosudov, došli jsme na přejezd. Kde stáli traťový dělníci a přes trať byla natažená páska tečka byla nám řečeno, že dále po trati nemůžeme jelikož se tam stal úraz, po povolení šroubů kolejnice vlivem tepla poskočila a vzala dělníka přes prsty na nohou. Vytáhli jsme ještě z dělníků informace, že by trať měla být zhruba do dvou až tří týdnů v provozu. Pokračovali jsme tedy nejbližší souběžnou lesní cestou, až jsme došli na zastávku Bohosudov, od které je sotva 200 m vzdálená lanovka na komáří vížku z r. 1952 která je nejstarší visutou lanovkou v ČR. Neodolali jsme tedy a vyjeli jsme si nahoru na kopeček. Tím bylo rozhodnuto, že ani dnes se nevrátíme domů dříve než v 10:00 večer. Lanovka byl příjemný zpestření výletu tak to nikomu nevadilo po návratu na trať následovala Krupka město, do které již v současné době opět obnoven provoz. Oproti tomu na železniční stanici Krupka není dnes již ani budova ani přístup k nádraží vlastně vůbec nic pouze rozvětvené zarostlé kolejiště. Dlouho pak žádná stanice nebyla, až Novosedlice a opravdovým opravdovou perlou byla zastávka Teplice Lesní brána, s kterou jsme se báli i projít. Stanice v dezolátním stavu, zřícená terasa slouží jako přístřešek bezdomovcům a v objektu se nachází další podivné individua. Některá z nich vzápětí o našem průchodu šli využít kolejiště jako toaletu a další exempláře se šli podívat co tam chceme. Naštěstí se jednalo o poslední zastávku a tak už jsme to nějak došli trošku zajímavé bylo vyústění na provozovanou dráhu kde jsme rychle museli projít pod mostem a zmizet mimo trať což se nám ale docela dobře podařilo. Zajímavé je, že trať se těsně před napojením na provozovanou trať do různých místech různě propadá a bude tedy patrně nutné napřed zpevnit podloží a dorovnat vůbec celý název. Dej se nám podařilo vymotat se z provozované Trati na místní komunikace procházeli jsme areál s ž, kde byl velmi pravděpodobně umístěn materiál který sloužil právě k obnově Kozí dráhy. Nakonec jsme došli až na zastávku Jeníkov Oldřichov, dříve Oldřichov u Duchcova. Vlakem jsme pak opět dojeli do Mostu, opět navštívili cukrárnu a tři hodiny strávili v rychlíku směr Plzeň. Zápis je v procesu.
Nejbližší schůzky / akce
... podrobnosti
Čt 17. října, 17:00
Pravidelná schůzka
...více
ZČU/FEL EK704
Pá 18. října, 16 - 23
1x
PPPPPP 2024
...více
Nepomuk
AKCE SE USKUTEČNÍ
Ne 20. října
1x
1x
PA Hůrky 698m
...více
Číhaň
So 02. listopadu
1x
ŽelArch neofiko - organizovaný pochod podél nesjízdné trati Kralovice - Mladotice
...více
Kralovice žst. - Trojany - Mladotice
AKCE SE USKUTEČNÍ
Ne 10. listopadu, celý den
1x
Projekt ŽelArch, 9. akce - po funčních i zaniklých vlečkách kolem Koněprus
...více
Kr. Dvůr - Axamitová brána - Koněpruské j. - lom Na Kobyle - Modrý lom u Tetína
Ne 17. listopadu
PA
...více
někde
Ne 15. prosince
PA
...více
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu?
Zaregistrujte se
.