OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod, novinky
Činnost, Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce, schůzky
Plány
Členové
Ohlasy, ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy, Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy, Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky

Uživatel

Heslo


NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek


DatumNázev akceÚčastDokumentace
20.10.2024PA Lesný 983m
1x 1x



Pův. název:
PA Hůrky 698m nebo Lesný 983m

Plán:
Odjezd R776 v 7:40 z hl.n., přestup v Klattau na bus 922 směr Číhaň, točna.
Po akci turistický výlet zatím neznámého směru. Není problém se domluvit.

Zápis je v procesu.
Blížil se čas posledního provozního aktivu v letošním roce odehrávající se stále v letním čase. Tuto na první pohled ne moc významnou změnu je třeba náležitě využít, protože na spoustu kopců se v době zimního času nedá dostat. Ať už z důvodu případné sněhové pokrývky, nebo právě vlivem změny letního času na zimní, kdy pak závod začíná o hodinu dříve a na kopec se pak není možné dostat vhodným spojem. Je totiž rozdíl jestli na kopec přijdete 10 minut po začátku závodu, nebo 1:10h po začátku závodu. Předpověď slibovala poměrně slušné počasí, možná trochu větrno, ale bez deště. O účast projevil zájem Bohdan OK8SMS, díky čemuž jsem hledal nějaký příznivý kopec na půl cesty mezi Plzní a Prahou. Ve hře bylo několik kopců kolem Jinců, ale i některé kopce z příbramské strany Brd. Bohdan však nakonec nemohl, takže jsem se začal poohlížet po kopcích v rámci původního plánu. Do hledáčku se tady dostali kopce na Plánicko-Klatovsku, ale také třeba kopec Lesný, jelikož skončily již opravy trati a NAD, což by s kolem byl poměrně problém.

Myšlenka návštěvy CHKO SL nakonec zvítězila, tak jsem se začal duševně připravovat na 10 km stálého stoupání od nádraží na kopec. Kolo jsem měl naštěstí poměrně připravené, tak jsem dal pouze nabít všechny možné baterie a připravil si základní věci a batoh na ráno, resp. v tomto případě již krosnu. Ráno jsem tradičně vyrážel pozdě, ale vlak jsem stihl s rezervou cca 5 minut. Po výstupu v zastávce Lázně Kynžvart mi zachránila vietnamská večerka, kde jsem si dokoupil potřebný proviant, díky čemuž jsem třeba následně zjistil, že mléčko v tubě se dá v klidu cucat během jízdy. Pro všechny případy byla ještě jedna vietnamská večerka přímo na náměstí v obci, kam jsem dojel po krátké zastávce u zámku, ale další návštěva večerky již nebyla nutná a nezbylo než se vydat kopci vstříc. Na doporučení Karla OK1ELE jsem nakonec zvolil nejpřímější cestu, prý že tam nic moc nejezdí, že je silnice kvalitní a že z ní jsou pěkné výhledy. Výhledy jsou opravdu překrásné, ale 200 m před sedlem pod Lesným už jsem se chtěl dívat do mapy, kde to sedlo sakra už bude. V sedle jsem si chtěl odpočinout, ale řekl jsem si, že už je to přece na vrchol kousek a že už to nějak zvládnu. Začátek jsem sice zvládl, ale část kopce jsem musel i tlačit.

Na vrcholu jsem si chtěl vysílen odpočinout, ale odpočívat můžu přece během závodu a bylo třeba vztyčit stožár a připravit rádio. Složit anténu a vztyčit stožár nebyl problém, ale dlouho jsem váhal, kam jej přidělat. I to se nakonec podařilo. Začátek závodu ubíhal poměrně pomalu, čekal jsem na výzvu podstatně větší odezvu. I jsem přemýšlel, jestli není něco špatně, budu muset fakt zkrátit ten propojovací kabel. Ale stanice nic nehlásila. Nebo jestli směr východ třeba z Lesného nechodí? Využil jsem sice své zastoupení dávačem pro občerstvení a jiné potřebné aktivity, ale čekal jsem na tak výškově významném kopci víc, než 5 spojení za 25 minut. Přešel jsem tedy z výzvy na hledání protistanic na pásmu. Tam jsem byl úspěšnější a před koncem 1.hodiny jsem měl na kontě spojení na Slovensko a překonal jsem o 92 km svůj QRP rekord při 733 km do Chorvatska.

V celou jsem vyzkoušel první 10-minutové vysílání na FM. Proběhl tam nějaký OK1YI šum, ale spojení se nepovedlo. Následovala druhá hodina závodu, většinou ve formě hledání stanic. V celou jsem opět opakoval 10 minut výzvu na FM. Když se nikdo nehlásil, přehodil jsem anténu zpět na směrovku, ale ještě jsem tam FM chvíli nechal. Kupodivu se ozvala stanice DF9ME/P, že mám moc pěkný signál. Poděkoval jsem za získání dalšího velkého čtverce a pokračoval v závodu. Za poslední hodinu se mi podařilo již pouze 6 spojení, ale to úplně poslední až na několikátý pokus do JN98. Celkově jsem dle vlastních statistik dosáhl s touto sestavou bez cizí pomoci zatím nejvyšší skóre, takže výlet byl úspěšný.

Zbývalo se ještě dostat zpátky domů, k čemuž jsem si vybral CT do Dolního Žandova, jelikož čím severnější končiny CHKO SL, tím to tam znám méně, což je jistě škoda. Původní plán vypadal trochu odlišně, než výsledná trasa do Žandova, ale zajížďku ke studánce jsem také původně neplánoval a jakékoliv stoupání / klesání zde není nic malého, tudíž jsem se studánkou zdržel a sotva mi stačil čas dojet do Žandova. A to jsem ještě v Žandově přemýšlel o lovu kešky, než jsem si všiml, že nádraží je až někde 2km za obcí.

Vlak v 15:32 přijel trochu později, ale stejně návrat do Plzně v 17h z takto vzdálených končin byl poměrně příjemný. Další jel navíc o 2h později a obávám se, že to už bych toho ze SL stejně moc neviděl.

Pro OK1OTM sepsal dne
28.10. v úseku Lódž - Varšava,
29.10. v úseku Varšava - Krakov a
30.10. v úseku Česká Třebová - Pardubice
Petr OK1PSM.
Fotky dodány 22.10. a popisky 28.10.. Finální úprava 30.10.2024 v Cajzlu.


Nejbližší schůzky / akce ... podrobnosti
Ne 24. listopadu, celý den
2x 3x 1x
Projekt ŽelArch, 10. akce ...více
Letiště Ruzyně
Ne 08. prosince
Projekt ŽelArch, 10. akce - možný náhradní termín ...více
někde
Ne 15. prosince
PA ...více
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.