OK1KGT
Poštolky

Uživatel

Heslo

NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek

DatumNázev akceÚčastDokumentace
04.11.2023A1 contest Dlouhý vrch
3x

A1 contest 2023 očima OK1NF

Když jsem oslovil Honzu OK1YI s nápadem společné účasti v jediném čistě telegrafním závodě na VKV, nečekal jsem kladnou odezvu. O to víc mě potěšilo, když na můj návrh prakticky bez váhání kývl. Zbývalo domluvit kam na A1 contest vyrazíme, jak závod pojmeme a kdo co na kopec potáhne, ale to byla záležitost chvilky.

Sraz byl v sobotu dopoledne na příslušném perónu plzeňského hlavního nádraží. Než se vlak rozjel, objevil se ještě Michal OK1PUK a tak jsme se na závod nakonec vydali ve třech. Cesta do Žlutic via Blatno u Jesenice utekla rychle, i díky tomu, že jsme za celou dobu nezavřeli pusu. Ve Žluticích jsme se před pochodem na Dlouhý vrch ještě zastavili na oběd v restauraci Cihelna. Nápad to byl dobrý, i když bylo předem jasné, že se nám s plným břichem půjde do kopce o něco hůř. Ale i s těžkými krosnami na zádech jsme výstup bez problémů zvládli. Nezastavil nás ani úsek cesty, kde bylo stoupání tak prudké, že to dle Honzových slov a stop v blátě v těch místech klouzalo i srnkám.

Na vrcholu kopce jsme se bez otálení pustili do přípravy vysílacího pracoviště, stavění stanu a shánění dřeva. Když bylo všechno hotovo, dali jsme se do závodění. Po několika prvních spojeních se rozloučil Michal a vydal se na zpáteční cestu do Žlutic na vlak. Já jsem dál vysílal a Honza se vytrvale staral o oheň. Díky svěžímu a vytrvalému přísunu vzduchu ohýnek vesele plápolal. Zároveň to ale znamenalo, že zásoba dřeva mizela před očima a bylo jasné, že ji budeme muset časem doplnit.

Samotný závod probíhal dle předpokladů. S relativně malou anténou pár metrů nad zemí a QRP výkonem člověk moc velkou díru do éteru neudělá a nezbývá než projíždět pásmo tam zpátky a hledat a hledat. S dovoláváním většinou problém nebyl a dařilo se dělat i delší spojením. Díky tomu pomalu ale jistě přibývaly body a zdálo se, že bychom při troše štěstí mohli dosáhnout vytyčeného cíle 20.000 bodů. Snažil jsem se udělat každou stanici, kterou jsem našel, ale zároveň jsem vysílání prokládal postáváním u ohně, klábosením s Honzou, případně konzumací něčeho dobrého. Také jsme v průběhu večera několikrát vyrazili pro dřevo. Ze vzdálenějších stanic jsme do deníku postupně zapsali S54W, 9A4M, OM3RBS, OM6A, S59P. Chvilku po šesté večer děláme YR5C z KN16JS jako ODX celého závodu (802 km). Následovaly F6HJO/P, S59L, OM5AW, SP9KDA, HA6W, IK4PMB, OM5CM, S51ZO, HA3DX, 9A2AE a HG6Z. Když jsem viděl, že by hranice 20.000 bodů mohla padnout ještě v sobotu večer, řekl jsem si, že se o to pokusím. Povedlo se to čtyřiadvacet minut po půlnoci. Dál jsem na nic nečekal, jen jsem zabalil rádio, aby na něj v noci nepršelo, ještě jsem se trochu ohřál u dohasínajícího ohýnku a hurá do stanu.

Ráno se mi z vyhřátého spacáku nechtělo. S vědomím, že vlastně máme splněno, jsem první nedělní spojení s HG1Z udělal až ve tři čtvrtě na osm. Následovala domluva o tom, jakým vlakem se budeme vracet a kdy musíme začít balit. Mně i Honzovi se hodilo být zpátky v Plzni brzy odpoledne a proto padla volba na odjezd ze Žlutic vlakem v 11:26. Nechali jsme si hodinu na balení a hodinu na pochod. Dopřáli jsme si teplou snídani a ve zbývajícím čase jsem do deníku přidal ještě devět spojení, mimo jiné s OE6V, HA2R a 9A1N. Když jsem vypínal rádio, ukazoval deník 94 spojení a 23.279 bodů. Plán jsme tedy splnili na 116 %. Dovolali jsme se stanic ze třiceti různých čtverců a jedenácti zemí (3x 9A, 21x DL, 1x F, 5x HA, 1x I, 4x OE, 45x OK, 8x OM, 4x S5, 1x SP, 1x YO). Veškerá použitá technika fungovala spolehlivě a také počasí bylo po celou dobu o něco lepší, než slibovala předpověď. Sice foukalo a nebylo žádné velké teplo, ale moc nepršelo. Ani hladem nebo žízní jsme netrpěli a nebylo nač si stěžovat.

Čas, který jsme potřebovali na balení a cestu na žlutické nádraží, jsme odhadli dobře a k motoráčku jsme došli se čtvrthodinovou rezervou. O poznání déle jsme museli čekat v Blatně na rychlík do Plzně, ale zpříjemnila nám ho přítulná nádražní kočka, které Honza zčásti nedobrovolně poskytl nedělní oběd. Do Plzně jsme dojeli hladce a mohli jsme zhodnotit celou akci jako úspěšnou. Užili jsme si víkend v podzimní přírodě v zajímavém polozapomenutém koutě západních Čech, měli jsme čas v klidu pokecat a přitom navázat pěkná spojení. Věřím, že budou následovat i další velké VKV závody v klubovém pojetí. A pokud se jich zúčastní víc členů OK1OTM, mohla by to být ještě větší sranda. Nemluvě o tom, že bychom ve víc lidech dokázali na kopec dostat třeba vyšší stožár a větší antény…

Nejbližší schůzky / akce ... podrobnosti
Ne 17. listopadu
Ne 15. prosince
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.