OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod, novinky
Činnost, Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce, schůzky
Plány
Členové
Ohlasy, ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy, Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy, Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky

Uživatel

Heslo


NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek


DatumNázev akceÚčastDokumentace
21.05.2023PA OL100ČRo + výlet
2x


V sobotu jsem navštívil Honzu YI v ČRo, jelikož probíhaly oslavy 100.výročí počátku vysílání a náš klub tam měl svůj koutek. I tam se reprezentovala výroční značka OL100CRO. Vyšlo přitom najevo, že Remus se nakonec výročního PA nezúčastní, ale prý, že o PA uvažuje Michal OK1PUK. Moc jsem tomu nevěřil, účast Michal nepotvrdil a tak jsem se držel původního plánu PA + výlet s XYL. Jelikož se ale nakonec Michal opravdu ozval, dostala tato vzácná návštěva přednost a místo s XYL jsem vyrazil s Michalem.

Sešli jsme se až ve vlaku, Michal nastupoval na hl.n., zatímco já kvůli dříve jedoucí MHD 4 na Jižním. Cesta v klidu ubíhala, z Michala vypadlo, že ho rodinka nechala doma samotného a tak aby se doma sám nebál + jedná se o výroční PA + pěkná lokalita a počasí, že raději zabije celou neděli na výletě. Brzy jsme dojeli do Plané, zhodnotili nijak nepokračující rekonstrukci nádraží a o chvíli později jsme již vystupovali v Mariánkách. Jelikož jsme měli 25 minut na přestup, vydal jsem se ještě nakoupit si něco k jídlu, o pár ulic dál je totiž samoobsluha. Vlakotramvaj do Milhostova dorazila načas, ale narozdíl od té Boubínské má podstatně méně míst pro kola.

V Milhostově jsme vystupovali jediní a Michal mě spolehlivě provázel pěkným listnatým lesem až pod vrchol Podhorního vrchu, kde proběhl krátký oddech a nahrání výzvy a poté přesun na 100m vzdálenou vyhlídku se spoustou schodů. Těch posledních 5 někdo těžce odflákl, jelikož ani jeden kámen v betonu nedržel a tak je každý většinou obcházel. Chvíli jsme nevěděli, kam chytíme anténu, ale nakonec se jako držák osvědčil blízký pahýl a Michal umístil vysílací zázemí do závětří blízké skalky, takže jsme celou dobu byli chráněni před jinak poměrně silným nárazovým větrem.

Závod probíhal bez větších problémů, mně se nedařilo upravit výzvu dávače dle mých představ, Michal si zas musel po delší době připomenout, jak probíhají relace v závodě (zvláště pokud jsou z ciziny a nezachytí se všechno) a odezírání z SSB modulace. Pravda, oba jsme si střídavě lámali jazyk s hláskováním netradiční značky, zvlášť, pokud jsme střídavě přecházeli mezi českou a mezinárodní relací. Výhled se za celý den nezlepšil, vidět sice bylo, ale ne moc daleko. Vítr také celý den neustal, ale my byli na rozdíl od PA na Zbraslaváku dobře schovaní za skalkou.
Byly chvíle, kdy jsme se nezastavili a pak třeba zas chvíle, kdy se 20 minut nikdo neozval. Jak jsme jeli celou dobu pouze výzvu, nemáme většinu silnějších českých stanic, protože i ty jely celou dobu výzvu. Zato máme spoustu spojení se stanicemi, které nám i v průběhu závodu dávali nízká pořadová čísla, tudíž se spíš jednalo o posluchače. Většina z nich právě neodolala výročí značce. Svou roli patrně sehrál i blízký vysílač v sedle pod vrcholem, který měl určitě negativní vliv minimálně na poslech. Nicméně daleko více nás omezovalo zarušení pásma silnými stanicemi, tudíž většinu času jsme vysílali na dolní hranici pásma, případně na .190. Že jsme v éteru slyšet jsme však dobře věděli, vzhledem k několika spojením přes více než 400 km. Zrovna v době poledne se opakovala situace, že už se delší dobu nikdo neozval a Michal začal nahlas přemýšlet, jestli to nezabalíme. Já jsem ho přesvědčoval ať to ještě vydrží, zatímco jsem mu po každých 2 výzvách pootočil anténou. Dotočil jsem anténu po směru hodinových ručiček až do směru, kde stojí blízký vysílač a začal jsem po 2 výzvách anténou pootáčet zpět na opačnou stranu s tím, že až dojedeme opět k vysílači, zabalíme to a půjdeme domů. A přesně v té době se najednou ozvaly hned po sobě 2 stanice, které uzavřely dnešní závod. Jedna z nich byla německá vzdálená více než 500 km a ta úplně poslední byla belgická stanice vzdálená více než 630 km. Jestli by tato situace pokračovala dále nevíme, jelikož hned po ukončení tohoto spojení definitivně lehla baterie, s čímž bylo ale od začátku počítáno, že nevydrží celý závod. Po těchto dvou spojeních jsme si tedy mohli s úsměvem říci, že to čekání na tyhle dvě poslední spojení mělo smysl a spokojeni ve 12:30 rozebrali a sbalili vysílací soupravu.

Následný výlet probíhal dle varianty "Známé i neznámé prameny". V Závišíně jsme poobědvali U pejska a kočičky a vydali se směr Zádub, abychom pak hledali Křovištní a Kraváckou kyselku. Nicméně až do další obce jsme nakonec nedošli, jelikož Michal objevil v místě nejbližšího souběhu naší cesty s hlavní silnicí zkratku mezi baráky, kterou jsme okamžitě využili. Jedni z majitelů nás sice viděli, ale zrovna těm šel po pozemku jenom pes. Došli jsme k hlavní silnici a vzhledem k mým zdravotním botám s velmi tenkou podrážkou jsme místo krajnice zvolili cestu loukou skrz opuštěné výběhy. Michal se ukázal jako zdatný hledač studánek, našel na louce postupně obě dvě. Bylo zřejmé, že má také z předchozích akcí RK zkušenosti udělat si cestu i tam, kde rozhodně není, například když jsme opouštěli jeden výběh, museli skrz ohradník a kopřivy k potoku, přes potok a znovu skrz kopřivy a ohradník do dalšího výběhu, přičemž Michal ve všech podobných případech vybral ideální spojnici.

Dále jsme již pokračovali po NS přes Pirátův, Prelátův a Rudolfův pramen a kolem ploché dráhy, kterou Michal toužil vidět. Potkali jsme místní pivovar, kde 0,25l višňového piva stálo 89 kč a hermelín 99, přičemž jakékoliv nabídkové lístky visely pouze u dveří a ani při požádání o lístek jsme jej nedostali, takže cena byla překvapením. Stejně tak pak hledání obsluhy, která se zašila do kuchyně hrát si s mobilem, při následné snaze zaplatit. Oproti plánu jsme nakonec tedy došli až na hlavní nádraží v Mariánských Lázních, stihli vlak IC před pátou hodinou, takže jsme přesně v 18:00 byli opravdu v Plzni. Já už jsem ve vlaku začal dopisovat zápis, bylo zjištěno že veškeré USB zdroje v kupé nefungují a pán naproti nám začal vysvětlovat a ukazovat, kde přesně na trati proběhla poslední nehoda nákladního vlaku s vápencem a že to vlastně nebylo v Chodové Plané, ale v podstatě až u Mariánských Lázní.

Celkově se jednalo o moc pěkný výlet, počasí se vydařilo skoro až moc (slunce později začalo dost pražit) a na Podhorní vrch vyrazím určitě minimálně ještě jednou, abych mohl porovnat výsledky QRP jak s dnešním 50W provozem, tak s výsledky QRP z jiných kopců.

Pro OK1OTM sepsal 21. - 22.05.2023 Petr OK1PSM
Pořadí výsledků (dle vlastní statistiky) v rámci účasti v PA (1/2 jsou QRP, v drtivé většině batůžkové akce):
Počet spojení: 5.místo / 15 závodů
Body za 1 spojení: 4.místo / 15 závodů
Počet velkých čtverců: 1.místo / 15 závodů
Nejdelší spojení: 2.místo / 15 závodů
Body / h: 3.místo / 15 závodů

Nejbližší schůzky / akce ... podrobnosti
Ne 24. listopadu, celý den
2x 3x 1x
Projekt ŽelArch, 10. akce ...více
Letiště Ruzyně
Ne 08. prosince
Projekt ŽelArch, 10. akce - možný náhradní termín ...více
někde
Ne 15. prosince
PA ...více
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.