OK1KGT
RADIOKLUB
Hledáme nové členy
Úvod
,
novinky
Činnost
,
Úkoly
Vybavení
Proběhlé akce
,
schůzky
Plány
Členové
Ohlasy
,
ankety
Kontakty
Fotogalerie
eQSL galerie
Odkazy
,
Bazary
DV SV KV česky
Povídalo se
o nás
Úspěchy
,
Historie
Ať žijou textové!
prohlížeče!
WWW přístupy
Poštolky
Uživatel
Heslo
NAŠE AKCE
z let
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
nebo
všechny textově zdokumentované
či
s fotodokumentací
nebo
jen exkurze
případně
úplně všechny akce
posledních 10 schůzek
Datum
Název akce
Účast
Dokumentace
10.07.2021
FM pohár + výlet = Boubín
Jako tradičně jsem do poslední chvíle netušil, kdy se mi povede opustit pracoviště. Rád bych vyrazil i na nějaký jiný kopec v JN68, ale Boubín je z nich veřejnou dopravou jednoznačně nejdostupnější. Jenže tentokrát to bylo komplikovanější v tom, že byla výluka - a to hned mezi Plzní a Nepomukem. A jak v tomto úseku bývá vtipným zvykem, výlukový autobus z Plzně vyráží o půl hodiny dřív. Naštěstí jsem o výluce věděl, takže chytnutí autobusu tentokrát nebylo náhodou, ale výsledkem běhu na tramvaj a také velmi rychlého nákupu potravin.
Bylo to vlastně docela příjemné - přišel jsem na nádraží a jelo se. Řidič Flixbusu ještě otevřel zavazadlový prostor, jak baťoh tak anténu vlastnoručně naložil a pak už se vysoký autobus rozjel. V Nepomuku zase řidič všem zavazadla vyndaval a baťohy dokonce nasazoval na záda. Nevím jestli je toto u Flixbusu standardem, nebo jestli je to reklamní efekt při výluce (jako kdysi někteří řidiči ČSAD Plzeň - při výluce by vás na rukou nosili, ale na normálních linkách stačil jeden pohled a bylo jasné, jak mají rádi své cestující). Autobus dokonce vystartoval o několik minut dřív než byl odjezd dle výlukového jízdního řádu, patrně ale protože ještě jely další vozidla. Za to vlak v Nepomuku pak čekal... až přijedou ty další busy... a pak se čekalo dál, čert ví na co. Nicméně časová rezerva na přestup ve Strakonicích byla dostatečná. Tam jsem nastoupil do Mrkve. Připadalo mi tam ale něco nějak jinak... a pak mi to došlo, byla to zmrkvená regionova, ještě ke všemu nějaká rozladěná. Rozjezd strašný, přišlo mi, že asi pořád přibržďuje, a asi jo, protože pak to začalo i smrdět. Informační systém zřejmě nefunkční, takže se stavělo i ve všech zastávkách na znamení. Ale zase šla otevírat okna - to už si člověk na tratích s GW moc neužije. A protože přestalo pršet už před Strakonicemi, užil jsem si pěkných pohledů do (pod)Šumavské krajiny. Nízké světlo z boku, pěkný kontrast sluníčka a zelenomodré krajiny, srnka nad ní duha, laguny na polích - paráda. Cesta utekla rychle, ač byla časově o trošku delší.
I v Kubovce bylo znát, že je po dešti. A po silném. V některých místech, kde bývalo bahno, byly jen kameny - bahno bylo odplaveno bůh ví kam. Cestou na kopec jsem potkal dva lidi a dvě zvířata - Paní se psem, fotografa a velkého ptáka. To už bylo za půlkou stoupání, jehož značnou část jsem strávil ve spojení s OK1ZY přes OK0BPL. Pěkně se dýchalo, už se stmívalo, u začátku schodů jsem přemýšlel, jestli nezůstanu někde níž, protože vrchol zdál se být v mracích. Ale jasnější obloha na jihozápadě dávala spolu s větrem tušit, že mraky brzy odplují. A stalo se tak. Kromě výparů vznikajících přímo na místě už žádná další mračna nepřiplula. Rozhledna byla celá mokrá, takže z ní ještě kapalo a na spaní na jejím vrcholu zase bylo příliš větrno. Ale rozhledy na Šumavu potápějící se do tmy byly pěkné. Bohužel, nefungovala platba kartou, takže jsem zaplatil o 10Kč dražší metodou přes SMS.
K nocování jsem si vybral svůj oblíbený skalní minipřevis. Má jen jedinou vadu, je dost blízko cesty, ale naštěstí né té nejfrekventovanější. Takže mi tam vlastně viděli jen jedno nějací brzce ranní skauti. I tentokrát se na rozhledně objevila ranní ptáčata, ale žádní východosluncaři - asi nikdo nevěřil, že bude nakonec tak hezky. Ale taky je možné, že jsem je zaspal - přecejen cloněn skalkou a lesem je rozdíl oproti tomu, když procházeli po prkenné podlaze a nade mnou po schodech.
Ale už abych se dostal k závodu, že? Bylo to mé druhé použití Icomu IC-7100 na Boubíně. Tentokrát s lepším kabelem mezi vlastní radiostanicí a displejem, takže se podařilo odstranit rušení pocházející z akumulátorovny rozhledny a také vlastní rušení mezidrátové vznikající při použití dlouhého kabelu. UTP kabel kategorie 7 ale zafungoval báječně. Pravda, je trošku tlustší, takže těžší a houževnatější, ale on si zvykne a já také. Protože dole v rozhledně ještě bylo vlhko a docela chladno, vysílal jsem z prvního mezipatra, kam už skrze stromy prosvítalo sluníčko a bylo tam tak akorát.
Rozjezd závodu fajn, mezi prvními se ozval Míra OK1WIP, bodíky rozdával také Honza OK1NF, trojice spojení byla také s rodinou OK1GTH a jím samotným a ozvaly se samozřejmě i další známe firmy :). Po velmi dlouhé době uskutečněno také závodní QSO s Honzou OK1ZY. Tentokrát se ozvaly také DL a OE stanice - od Fichtlberku přes Ašský výběžek, Regensburg, Mnichov, Salzburg, Linz, až po Mariazell (80km od JZ od Vídně). Během závodu žádné technické potíže, téměř bezvětří, v baterii šťávy dost. Občas jsem opustil vysílací stanoviště a informoval tvořící se frontu návštěvníků, že platit kartou se podaří tak jednomu z dvaceti. I já jsem trošku vlastně měl problém s ranním vstupem na rozhlednu. SMS kód né a né přijít a pak jsem zjistil, že mám malý kredit. Z pracovní SIM odesílat speciální placené SMS nemůžu, tak jsem nedřív musel dobít soukromé číslo. A pak už to prošlo.
Následovalo pohodové balení (i když teda čumilů bylo dost) a pohodový sestup. Ani jsem nedoufal, že to stihnu, ale přišel jsem zase úplně akorát - už to houkalo v zatáčce. A světe div se, na nádraží už stálo i jiné vozidlo, a to Českých drah - motoráček 810, kde se vzal, to netuším, na papíry na dveřích jsem se nestačil podívat.
Cesta z hor byla ok, mrkev standardní, akorát se jí za jízdy několikrát otevřel a vysypal odpadkový koš u dveří. Přestup ve Strakonicích byl delší, rychlík od Brna měl zpoždění - ale tak byl zase čas na nákup občerstvení v nedaleké Bille. No a cesta výlukovým busem z Nepomuku - to bylo horší. Tentokrát se zavazadlový prostor řidič šedého bezejmenného autobusu nenamáhal otevřít, bylo tam jak v opičinci (neotvíratelná okna, klimatizace zapnuta až s rozjezdem), cca o hodinu pozdě jdoucí hodiny. Přesto se mi podařilo většinu cesty zaspat, takže dobrý.
Škoda jen, že nebyl čas na delší šumavské putování. To by mohlo tradičně klapnout v srpnu.
Sepsal OK1YI.
Nejbližší schůzky / akce
... podrobnosti
Ne 24. listopadu, celý den
2x
3x
1x
Projekt ŽelArch, 10. akce
...více
Letiště Ruzyně
Ne 08. prosince
Projekt ŽelArch, 10. akce - možný náhradní termín
...více
někde
Ne 15. prosince
PA
...více
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu?
Zaregistrujte se
.