OK1KGT
Poštolky

Uživatel

Heslo

NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek

DatumNázev akceÚčastDokumentace
14.07.2018FM pohár - Plechý
1x 2x

Na červencový FM pohár jsem se chystal pokud možno někam do JN68. Nejprve to vypadalo, že pojedu neobvykle brzo - ve 2 hodiny z Plzně. Ale nakonec se to nějak zvrtlo a byl jsem rád, že odjíždím vlakem ve 4 hodiny, se 6 rohlíky, 2 pivy, salámem, tyčinkami a paštikou. Nic moc výbava na více než 24hodinový výlet. Ani vody jsem moc neměl, nicméně na Šumavě se většinou někde voda dá doplnit.

Z různých variant spojení jsem nakonec vybral to s přestupem v Číčenicích a Černém Kříži. Všechno klaplo, a tak jsem se chvíli před osmou hodinou večerní vydal na cestu z Nové Pece. Asi před 4 lety už jsem se v rámci FM poháru na Plechý právě odtud vypravil, takže nebylo nad čím přemýšlet. Leda o noclehu, ale i přenocování jsem nakonec podnikl v podobné lokalitě nedaleko říjiště, jako tenkrát. Letos ale na jedné skále, v komůrce jak na to dělané, vzniklé z vhodně poskládaných balvanů. Kdybych byl medvědem, určitě bych se zabydlel právě tam. Měl bych blízko na borůvky, čehož jsem využil jako člověk. Lesní ovoce bylo velkým přínosem vzhledem k mým sporým zásobám.

Brzo ráno jsem se probudil, kochal se výhledy na zamlžená údolí a posnídal zase pár hrstí borůvek. Ještě před šestou hodinou jsem se vydal na cestu. Minul jsem občerstvení (samozřejmě tou dobou ještě zavřené). Nedaleké nouzové nocoviště bylo plně obsazené. A pak už stoupání k Plešnému jezeru. Tam bylo na první pohled liduprázdno, ale pod jedním z turistických přístřešků se nocovalo. A pak už hurá na strmou zážitkovou cestu. Na večer pršelo, takže byla značně mokrá a kluzká, ale v pohodě průchozí. U pomníku A. Stiftera rostl velký hřib. Pramen či potůček svedený do kusu pařezu mi posloužil k doplnění zásob vody. Cestou jsem nikoho nepotkal. Na vrchol jsem dorazil cca v 8:15 a v dálce jsem uviděl dalšího návštěvníka. Měl červené tričko.

Provedl jsem průzkum vrcholu. Od mé poslední návštěvy tam přibyl velký kovový kříž. Přímo na něj se mi anténu montovat nechtělo. Rozhodoval jsem se mezi jedním z torz stromů hned vedle kříže a tyčovým značením o kousek dál, blíž ke stěně nad jezerem. Nakonec ale vyhrál onen smrk.

Sestavil jsem všechnu vysílací výbavu a kochal se ještě nějakou dobu rozhledem. Protože Tučňák už chodí i na mém mobilu, rozhodl jsem se zaznamenávat deník tímto způsobem, papír byl jen doplňkové médium na případné poznámky. Byl to jednak pokus a jednak úleva od přepisování papírových deníků, k čemuž se obvykle doma těžko dokopávám. Tučňák nezklamal, ve spojení s normální počítačovou klávesnicí připojenou k mobilu to šlapalo perfektně. Horší to už bylo se samotným závodem. Ty stanice, které jsem na začátku v pohodě slyšel, postupně slábly, až se ztratily úplně. Obzvlášť na 70cm to bylo nejvíc znát. Tam bylo hlavně hrozně moc datového rušení, samé pípání a troubení. Nakonec jsem to nevydržel a zabalil asi 10 minut před koncem závodu. Zrovna když jsem všechno rozpojil a rozmontoval, poslali sms kluci z OK1RKS, že mi na pásmu neslyší a jestli jsem na kopec vlastně vůbec došel. Takže výsledek nic moc, možná, že kdybych se usídlil blíž k okraji srázu, mohlo to být lepší. Každopádně potěšilo například spojení s Markem OE2BLT, který mne zaslechl na magnetku na balkóně v Salzburku a to je ten balkon orientovaný úplně na druhou stranu, než by bylo ke spojení tímto směrem potřeba.

Nad cestou zpátky jsem hodně přemýšlel, ale nakonec jsem se rozhodl jít přes Třístoličník. Cestou jsem vzpomínal na jeden hodně nepovedený FM pohár, kdy mi právě tam vypověděl službu akumulátor. Na hřebenu jsem potkal spoustu turistů v pokročilejším věku, kteří zlákáni slunečným počasím vyrazili dost nalehko. Jedna bouřka oblast těsně minula, druhá už se ale dost vyřádila. Blesky, vítr, déšť, kroupy. To už jsem ale popíjel pivo za eura směněné za stravenku. Tuto transakci umožnila jakási turistka Monika.

Než se počasí umoudřilo nějakou tu chvíli to trvalo. Cesta dolů směr Nové Údolí byla pěkně mokrá, nešlo moc spěchat. Byl jsem rád, když jsem dorazil na asfalt. Poslední 2 km jsem běžel. A nakonec jsem vlak v 18:15 stihnul. Původně jsem ale chtěl odjíždět o 2 hodiny dřív.

Cesta mrkví do Číčenic a Bezdrevem do Plzně ok. Těším se na příští FM pohár, kdy to opět pravděpodobně bude z JN68, v hledáčku už je dlouho Hochficht. Každopádně budu vyrážet z Českého Krumlova, kde toho času budeme na rodinné dovolené. Všem díky za všechna QSO.

73! Honza, OK1YI, zapsáno při zpáteční cestě vlakem

Ne 20. října
Ne 17. listopadu
Ne 15. prosince
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.