OK1KGT
Poštolky

Uživatel

Heslo

NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek

DatumNázev akceÚčastDokumentace
16.04.2023PA Čákova vyhlídka u kóty Praha 850m
2x

VKV PA - Praha Čákova vyhlídka

Po dalším rýpání do Petra PSM jsme vyrazili na provozák společně. Plán byl jasný, vyzkoušet nějakou hezkou kótu v Brdech, na kterou se Petr za pomoci veřejné dopravy nedostane dostatečně včas. Volíme Prahu, protože kůrovec to tam dosti pročistil a je tam výhled do kraje.

Dlouhodobé předpovědi počasí se opět nedá věřit nic jiného, než že ve dne bude možná vidět a v noci bude tma! Celý víkend mělo pršet, tak stejně pojedeme. Ráno Petr přijíždí vlakem do Rokycan, kde je slušná mlha. Cestou autem, kolem Mirošova, se už začíná místy ukazovat trochu slunce a od Příkosic už jen slunce a občas mráček. Parkujeme v Nepomuku a vyrážíme boční cestou na kótu. Dneska jedeme nahoru „na těžko“, na rudlíku vezeme díly vojenského skládacího stožárku, který má v sestaveném stavu 8m. Z jakého anténního souboru pochází, je mi záhadou. Dokonce ani kluci z vojenského muzea nebyli schopni přesně určit, co to je zač, tak pokud někdo z čtenářů ví, prosím písněte mi. Mimo stožáru je na rudlu i další technika a vybavení, které snese vibrace a není zrovna lehké. Rádia si raději neseme v batohu. Postupně si měníme expediční dostavník a do horšího stoupání nesu pouze anténu a fotím. U meteoradaru koukáme na obrovskou louži a zjišťujeme, že tudy vede naše cesta. Petr mi vrací dostavník se slovy „utop si to sám“ :D Výzva přijata, jdu se brodit bahnem. Doufám, že to nezvrhnu do louže. Objízdná trasa pod smrčky se obešla bez lezení po kolenou a už jsme v cíli. Odkrývá se nám výhled do kraje jen pár desítek kilometrů.

Tak už dost kochání krajinou, jdeme stavět. Během přípravy stožáru a kotevních bodů mi Petr hlásí, že své pracoviště má již hotové. Ok, pracoviště B je první hotové a je také velmi překvapen, že mám s sebou notebook, a že to nechci datlit do telefonu. Pomalinku začal závod a já teprve připravoval hlavní pracoviště. Než jsem to zprovoznil, už byly v deníku 3 QSO. Pak plně rozjíždíme hlavní pracoviště s „moderní SDR“ IC705, která kolabovala díky silným signálům blízkých stanic, vypínám LNA a už je to použitelné. Dělám hned hromádku OK stanic a několik pokusů o 9A, ale jen jeden byl úspěšný. Po půlhodině předvádění, co to rádio (ne)zvládá, předávám vše Petrovi a začínají se seznamovat. Je to pro něj trochu zmatek a pomalu zjišťuje, co ta dotyková sranda umí. Trochu to skřípalo, ale úspěšně dělá pěknou řádku spojení, hlavně na poměry QRP stanice. Pak mi předává z5 rádio, že na chatu píše další 9A stanice a chce spojení. Tak usedám k rádiu a jdeme zkoušet, koho dál ulovíme. 9A a OM, obojí po jednom kousku a pak bída. Na chatu domlouváme neúspěšně místní spojení… No začínalo to být špatné. Petr na druhém rádiu prolaďuje pásmo a hledá další stanice k odlovu. Docela praktické mít druhý RX, ale díky nekomunikaci obou logů chvílemi zmatek. Pár minut před koncem závodu si píše o spojení SP6KEP, silná dobře slyšící stanice v JO90, na druhé zavolání je náš, minutu před koncem závodu. Byl to trochu vyčerpávající závod, ale 40 QSO a 1419 bodů potěší.

Tak pokládáme sluchátka a hodnotíme závod. Každý jsme měli úplně jiné představy, o tom, jak vysílat. Petr sám hodnotí, že ta 705 není až tak dobré rádio, jak se říká, ale všichni dobře víme, že to je barevná bída jako 857(897). Balíme a bavíme se o tom, jaké jiné rádio by přineslo zlepšení. Za mě osobě stará dobrá IC706, první generace zvládá signály jako -33dBm S9+60dB a ještě bez problémů slyší o 20khz vedle více než -123dBm S4, což námi použitá rádia nedají. Během tohohle povídání a z mého pohledu chaotické asistence balení setupu Petr prohlásí: „gril asi nestíháme“, jelikož má nějaké neodkladné povinnosti v Plzni. No tak se najím až doma, ale příště mu naplánuju mimo příjezdu i balení bez vykecávání!

Dostavník zabalen, důkladná kontrola, že jsme tam nic nezapomněli a jdeme z5 k autu. Cestou ještě volíme zkratku přímou čarou dolů z kopce. Nejdříve jen kamenitá cesta, pak pomalu kamenné moře, téměř vlaju za rudlíkem a občas někde přibrzdím o kámen… Podle mapy jsme v jednom místě klesali 35 výškových metrů na 100m. Prostě kolmo na vrstevnici, půl kilometru z kopce a o 100m dolů, vážně masakr. Pak už normální cesta a za chvíli jsme u auta. Nakládáme a jedem do Rokycan, abychom stihli vlak. I přes to, že jsme jeli, co to dá, dokonce to vypadalo, že se i Petr bál, stejně mu to ujelo.
PSM: Ten gril a zbytečný spěch (ano, bál jsem se) mi doteď mrzí, i já se těšil do Míšova. Nějak mi zřejmě od posledního PA zmátl posun na letní čas a kochání okolím po závodě trvalo asi moc dlouho :(
Jinak ale supr akce :)

Tak tolik o našem vysílání, dík za spojení 73!
Pro radioklub OK1OTM Karel OK1ELE

Ne 17. listopadu
Ne 15. prosince
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.