OK1KGT
Poštolky

Uživatel

Heslo

NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek

DatumNázev akceÚčastDokumentace
15.05.2022Provozní aktiv - Kozelka

Sepsal 26.5.2022 Petr OK1PSM

Trochu nacpaný víkend, co se vysílání týká. Ačkoliv raději 2 akce na pár hodin, než jedna na 24 či 48h.

Jelikož tento měsíc bylo pátek třináctého, potkal se PA s FM během stejného víkendu. Věděl jsem, že v neděli pojedu na kopec sám. To mi nevadilo, jelikož jsem si kromě vysílání plánoval trochu se porozhlédnout po okolí Manětína. Mám blíže prozkoumaný jih a východ od obce, ale sever a směr na Nečtiny nikoliv. Takže jsem se v neděli ráno autobusem vydal už v 7.05. Ještě jsem si liboval, že budu v Manětíně dost brzy a že tedy budu mít dost času zdolat vrch Kozelka.

Do Manětína jsem dorazil v 8.15. První co mi překvapilo (už jsem tu patrně dlouho nebyl), že bus staví už před náměstím, nikoliv až na jeho druhém konci, jako na opačné straně. Díky tomu jsem však objevil COOP na druhé straně ulice, který měl otevřeno i v neděli a já měl rázem zavazadla o několik kg těžší. Po nákupu, kdy jsem měl problém to vůbec všechno někam nacpat, jsme se psem vyrazili po silnici směr Nečtiny. V dáli se hned za Manětínem začal rýsovat cíl dnešního výletu. Že všechno nebude tak snadné jsem zjistil, když jsme u mostu přes Manětínský potok měli odbočit na lesní cestu podél potoka směr obec Chlum. Napřed jsem odbočil na cestu už před mostem a když jsem se vrátil a chystal se odbočit na tu správnou, ta končila po 3 metrech v poli. Tak jsme se vydali po udusaném poli směr Chlum. Slunce už začínalo docela pražit, ještě štěstí, že nebylo o pár hodin později.

V Chlumu jsem zkoušel najít nějakou polní cestu k lesu. To se nepovedlo a tak jsme zamířili na náves k miniaturní požární nádrži, kde se pes vykoupal. Pak jsme se vydali přes louku nejkratší cestou k lesu pod Doubravický vrch. Cesta neubíhala tak rychle, jak jsem si představoval. Louka se hned za horizontem změnila opět v pole, ale podařilo se nám zrovna trefit remízek, takže jsme bez problémů došli až k lesu, kam se vyvážel hnůj.

U lesa jsem zjistil, že mapové podklady neodpovídají skutečnosti, že cesta napojující se na tur. značku neexistuje. Naopak zde byla navíc polní cesta přes pole, které jsme kolem hnoje právě zdolali a která zcela evidentně slouží roky a v mapě nebyla, takže jsem ji nevyužil.

Podařilo se mi nakonec dostat na správnou cestu, brzy se najednou objevila i ČTZ, ačkoliv nevím odkud. Obešli jsme Doubravický vrch, zašli se podívat na Kamenného slona a nakonec dorazili i na vyhlídkové místo na Kozelce. Závod běžel již hodinu, zabral jsem nejbližší volný plac ve stínu a podařilo se mi dát brzy dohromady vysílací zařízení. Během závodu navštívilo vrchol pár výletníků, ale víc než 12 jich nebylo. Závod zakončil Koláček reagující na moji výzvu v éteru. Vyrazil do okolí Žlutic, s dobrým dalekohledem bychom na sebe možná mohli mávat. Zajímavé je, že vrchol, kde se nacházel, mění s přiblížením v mapě název i výšku :)

Než jsem všechno sbalil, vyslechnul jsem nějaké jihočeské kolečko na neznámém převaděči, naobědval se, našel si autobusová spojení a prohlédl si okolí, bylo 14:15. Z Nečtin jel autobus asi až v 17:32, ale byla tu možnost jet autobusem z Manětína v 16:25 na vlak do Mladotic. Dělal jsem si zálusk prozkoumat část NS Mlýnská stezka a říkal jsem si, že pokud se na ni někde napojím přebroděním Starého potoka, že to v klidu stihnu. Přes Doubravice jsem se tedy dostal z Kozelky nejkratší cestou k Manětínsko-Nečtinské silnici, zdolal krátký lesík a potok a už jsem se procházel na NS. Ta byla moc pěkná, podél potoka přes Lešovice až do Manětína. Přidá-li se k tomu krásné příjemně akorát teplé slunečné počasí bez větru, byl to super výlet. Do Manětína jsem dorazil 9 minut před odjezdem autobusu, akorát z bezpečnostních důvodů jsme přestupovali už v Mladotice zast., i když bus zajížděl v Mladoticích i k nádraží a přestup bychom určitě stihli.

Sepsal 26.5.2022 Petr OK1PSM

Ne 17. listopadu
Ne 15. prosince
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.