OK1KGT
Poštolky

Uživatel

Heslo

NAŠE AKCE z let 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
nebo všechny textově zdokumentované či s fotodokumentací nebo jen exkurze případně úplně všechny akce
posledních 10 schůzek

DatumNázev akceÚčastDokumentace
13.11.2021FM pohár + 31km = Hadí vrch

Sepsal Honza OK1YI

O listopadovém FM poháru jsem věděl, že pro mne bude jednodenní a že ho po dlouhé době pojmu víc turisticky než rádiově. Že udělám jen minimum spojení a že ujdu 31km jsem ale ještě v pátek netušil. Původní plán byl vzít si ručku a na ní proutek z magnetky, kterou používám pro běžné FM vysílání z domova. Jenže někam jsem zašantročil správnou redukci a ani z jiných jsem potřebnou kombinaci nebyl schopen poskládat. A tak se mé vybavení smrsklo jen na pouhého Baofenga a gumítko. A kam se vypravit? Nad tím jsem přemýšlel až do půl dvanácté pátečního večera. Táhlo mi to na sever, ale zároveň jsem chtěl alespoň chvíli pobýt nad mlhami a nízkou oblačností. A tak jsem vyrazil naopak na jih - na Šumavu. Odjezd v 5:40 z hlavního nádraží, přestup v Klatovech a výstup z vlaku na Špičáku v půl osmé ráno.

Bez zdržování zapínám záznam trasy a vydávám se směrem k lanovce, pod kterou se nejkratší cestou dostávám na Hofmanky. Vzpomínám, jak jsme tam s babičkou a dědou pravidelně chodívali z podnikové chaty, jak asi ve středu vždycky přijela dodávka a chvilku poté vždy byl k dostání i pohár ananasový. Vzpomínám na místo, kde se mi poté šlehačkové náloži pravidelně začínávalo chtít na záchod při zpáteční cestě. Jak jsme s panem bratrem lezli po jedné z kamenných stěn, jak tam byl velký, černý slintající pes. Z kuchyně hotelu Horizont voněla gulášovka. Pokračoval jsem směr Nový Brunst. Pod dráty jsem vzpomínal na několik dalších výšlapů s KGT/OTM, kdy jsme na Pancíř lezli právě touto nejstrmější (ne)cestou. Opodál si zase vzpomínám na dědu, který odtud odváděl zatoulanou krávu. Louky u Nového Brunstu jsou už laděné dobíla - jinovatka ozdobila trávu, louže jsou zamrzlé. Kousek za památnou douglaskou potkávám dva lesníky, vezou zřejmě příkrm na zimu pro zvěř. Překonávám silnici a těším se na zhůřské louky. Samotnou kapličku míjím a jdu rovnou k vrcholu Hadího vrchu.

Na něm mi vítá triangulační tyč a skruž. A samozřejmě výhledy. A klid. Až jsem měl ostych něco řvát do vysílačky. Ale moc dlouho jsem stejně neřval. Na gumítko jsem toho moc neslyšel, dovolal jsem se samozřejmě jen malé části stanic slyšených a ještě ke všemu byly podmínky šíření takové zvláštní. No ale hlavně se mi po spojení s další plzeňskou značkou OK1RPL zasekl Tučňák. Tu značku jsem si totiž zapsal špatně a následně ji chtěl opravit. A ouha zásek aplikace. Už kdysi se mi to stalo, tuším že to bylo na Radči někdy loni. Věděl bych, i kde to v souborech opravit, ale nechtělo se mi to řešit na koleně na telefonu. A tak jsem vysílání ukončil, udělal malé kolečko na kopci a pak už se vydal dál, vstříc dalšímu putování.

Kepelské mokřady byly opravdu mokré. A tak jsem se trošku zabahnil. Ale bylo tam pěkně. Stejně tak v samotných Keplech a dalších místech po cestě. Výhled od Kochánova na údolí zalitá mlhou byl úchvatný. Pak už jsem se ale do těch mlh dostal. Překvapilo mi, jak tenká byla mlžná vrstva. Cestou se na BPL ozval Honza OK1NF, který byl na výletě s Poníkem OK1JRA na Vladaři. Sestup do Petrovic u Sušice byl už trošku s deštěm. Začal jsem přemýšlet o tom, že bych tam sedl na bus, ale hodinu se mi čekat nechtělo a tak jsem se rozhodl pokračovat dál směrem k Sušici. A pořád jsem přemýšlel jestli Svatobor nad Sušicí obejdu nebo přejdu. Nakonec zvítězila druhá varianta. Odměnou mi byl opět návrat nad mlhu a pěkné výhledy. Během výstupu jsem popovídal s Honzou OK1ZY, opět přes převaděč na Radyni.

No a pak už mi čekal jen sestup dolů do Sušice. A odjezd nakonec autobusem v 16:20 zpátky do Plzně. Tentokrát bez nějakých otřesných zážitků. Bylo to pěkných 31 kilometrů na trase, kterou si s lehkými obměnami dopřávám relativně pravidelně, ač tedy teď jsem měl několikaletý výpadek. Mapa zde.

Nejbližší schůzky / akce ... podrobnosti
Ne 17. listopadu
Ne 15. prosince
někde
Chcete dostávat informace o našich akcích prostřednictvím emailu? Zaregistrujte se.